Er is een Bijbelprikbord van startpagina, waar je naar hartelust kan ravotten*D
Hier vind ik het, tenminste in overdreven mate zoals jullie het etaleren, wat irritant aandoen. Alles waar “te” voor staat, snap je?
Gr. Douce
Dat beweer ik niet Josien.
Ik reageer op de stelling van Ellen :
“Ik denk dat de enige die het kwaad kan verdrijven Jezus is, met zijn onvoorwaardelijke liefde”.
Mijn reactie is dat hij dat niet doet.
Dat de mens Jezus bijzonder was wil ik wel aannemen.
Wat er met zijn nagedachtenis is uitgehaald is fantasie van de mensen.
Dat de mens Jezus bijzonder was wil ik wel aannemen.
Wat er met zijn nagedachtenis is uitgehaald is fantasie van de mensen.
Je kunt hoogstens spreken vanuit wat je weet….ik heb inmiddels ervaren hoezeer Jezus leeft!
Hij heeft me van de week geholpen een paniekaanval direkt te stoppen!
Dat heeft geen medicijn/positieve gedachte of weet ik wat ooit kunnen doen!!!!
Ik dank Hem!
En…eigenlijk onderschat men (vele christenen denken zo min over zichzelf) op deze manier ook het potentieel wat ons gegeven is. Wij zijn groots door het vermogen wat ons met de geestelijke vonk is meegegeven.
Tja, het blijkt voor de meeste mensen heel prettig te zijn om de verantwoordelijkheden af te wentelen om vooral maar niet met zichzelf aan de slag te gaan.
Mijn idee over wat we in handen hebben, wijkt nogal af van de Ron's in dit leven. Dat heeft te maken met, zoals je al eerder opmerkte, de denkbeelden altijd kritisch te blijven benaderen en nooit stilstaan bij een eens ingenomen standpunt. Groei/leerproces heeft niets aan dogma's.
Gr. Douce
Ik vernieuw mijn denken dagelijks ,of beter gezegd, laat mijn denken vernieuwen.
Weet je….de meeste christenen hebben geen relatie met Jezus maar hebben een relatie met de bijbel.
De bijbel is echter van zichzelf een dood ding. Al staat het vol levend woord, die komen pas tot leven als je een levende relatie met Jezus hebt.
Een levende relatie kenmerkt zich doordat die aan verandering onderhevig is.
Star zijn en christen zijn is bijna hetzelfde geworden doordat christenen de bijbel een studieboek gemaakt hebben en het geloof een theorie.
Daardoor is het krachteloos en liefdeloos geworden.
Ik ben 33 jaar lang onder deze levensovertuiging opgegroeid terwijl er van groei nauwelijks sprake was.
Pas toen is er tussen mij en Jezus een levende relatie ontstaan. Vrijwillig heb ik toen mijn leven aan Jezus gegeven.
dat wil zeggen, mijn hart.
Sindsdien is Hij bezig gegaan met een hartverandering. Daarbij was/is aktie van mijn kant een vereiste. Vooral aktie op het gebied van stoppen met zorgen maken, dingen bewust uit handen geven. Dit is overigens tegenovergesteld aan wat de wereld je leert. Die zegt dat je overal zelf hard voor moet knokken. Daarvan zie je ook de (wrange)vruchten….welvaart is weliswaar zeer hoog, de mensen zijn banger/ongelukkiger/zieker enz. dan ooit!
Ik heb leren liefhebben en geleerd dat dat het mooiste rijkste leven is dat er bestaat.
Ik leef niet van standpunten, ik leef van relatie, allereerst die met Jezus, de bron van liefde!
beste Douce,
Ja, ik ben wel tot heel erg veel in staat misschien, maar zou het niet zonder Hem willen doen, omdat ik zo vertrouwd ben met Hem, zo leef door Hem. Maar goed, ik kan er wel een boek over schrijven, maar ws wil je dat helemaal niet lezen. Ik kan je ook vertellen dat ik al 15 jaar gelukkig getrouwd ben en me met hem ook een eenheid voel, maar dat interesseert jou vast ook geen bal. Daarom heb ik geleerd om niet meer in discussies mee te gaan over christenzijn. Ik verdedig alleen wel als mensen een rechstreekse aanval op degene die ik het meest liefheb (Jezus) doen, want Hij is echt alles voor me. Dat laat zich niet beschrijven, ook al zijn er schrijvers die dat wel heel goed kunnen benaderen… maar goed !
Ik heb geleerd om erg veel met God te spreken, zelfs zo erg dat ik vaak op de fiets zit en mensen angstig zie kijken of die dame op de fiets niet helemaal mesjogge is geworden. Kan me geen moer schelen, ik geniet van die relatie. Ik heb geleerd met God over de mensen te spreken ipv andersom. Ik stop de discussie, het is niet mijn ding om een welles nietes spel te spelen. Jij hebt jouw ding ik het mijne…
En Ron, een ding snap ik niet uit je verhaal, ik denk dat de Bijbel een praktische aanvulling is op mijn christenzijn. Ik leer nl veel over mijn voorvaderen, zie hun leven en handelen en daar leer ik zo enorm veel van. Het opent soms mijn ogen. Ik denk dat dat bij jou ook zo is, alleen je hebt gelijk, er zijn mensen die hebben de Bijbel verheven boven God….
Groet
Josien
dat laatste is precies wat ik bedoelde (er zijn mensen die hebben de Bijbel verheven boven God….)
Verder is de bijbel een geweldig mooi boek sinds ik en levende relatie heb met Degene die hem schreef!
Daarvoor was het een boek waar ik mee leerde oordelen/discussieren/mezelf haten/God op afstand houden enz., zoals bij zoveel anderen gebruikte ik het boek om mijn eigen ego te vergroten…Das nooit Gods bedoeling geweest, maar verder komen mensen uit eigne kracht niet he!?
Verder; mooi wat je schreef.
groet Ron
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?