Hoi Douce,
Je hebt gelijk, we kennen elkaar niet en om die reden kan ik niet zeggen of de discussie aan zou slaan of niet… Ik geef slechts aan dat het hier niet mijn gewoonte is om te discussieren en zeker niet over mijn christenzijn. Dat er een Bijbelprikbord is waar gediscussieerd wordt is mij bekend maar zelfs dat zie ik niet als mijn roeping, laat iedereen maar fijn raak discussieren daar… (heb je trouwens al eens voor de lol gekeken op dat prikbord waarover die discussies gaan, die gaan wel diep hoor… pfffffffff, niets voor mij) Natuurlijk kun je met mij altijd een goed gesprek voeren en zeker over sommige zaken, daar kan ik intens over uitwijden…. no problem, maar laten we dat hier maar niet doen….. Tuurlijk, in discussies hoef je niet op 1 lijn te staan, toch zijn er maar weinig goede discussies tussen christenen en niet-christenen geweest (in mijn optiek dan, en dan bedoel ik dus echt discussies) Ik bedoel, mijn bevinding is dat men mij snel naief vindt en dat al te heftig benadrukt, zonder mij in mijn waarde te laten. Andersom gebeurd helaas ook dat christenen de neiging kunnen hebben iets te arrogant over te komen voor “”buitenstaanders“” (ik houd niet van de laatste term maar ik denk dat dit wel vaak zo voelt) Een discussie verloopt dan te heftig en voelt niet prettig meer…
Ach weet je, christenen, het zijn net echte mensen, ze maken ook fouten, gaan ook op hun bek, handelen verkeerd (vanuit zichzelf.. egoistisch dus) en ze denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik weet het allemaal, het is ook zo lastig. Dan zitten we soms echt figuurlijk in andere werelden, en dat botst wel eens…
Maar goed, nogmaals dat was het probleem niet. Mijn haren gaan gewoon recht overeind staan als iemand mijn Jezus zwartmaakt, en dan kom ik even in aktie… Sorry! En zo voelde dat bij jou, maar dat hadden we meen ik al rechtgezet. Toch?
Groetjes
Josien