Hier nog zo'n collega die altijd te laat komt….sinds m'n kindertijd voor zover ik het me kan herinneren.
Na zo alle reacties door te hebben gelezen snap ik dat dit ergernis en onbegrip opwekt bij anderen maar zoals ook al eerder is beschreven lijkt het net alsof je niet op tijd ‘mag’ komen…
Je plant alles zodanig in en weet precies wanneer je van huis moet vertrekken maar in die laatste paar minuten lijkt er altijd iets mis te gaan..
Wat je vaakt hoort is: ga dan eerder weg, logische reactie maar die laatste 5 minuten blijven bestaan…
Op de basisschool kwam ik al te laat, ik kan me ook niet herinneren dat m'n moeder er altijd op hamerde dat ik op tijd moest zijn… maar dat dat je nooit is meegegeven zou geen excuus moeten zijn. Op de middelbare school bracht ik bijna elke dag mijn zusjes naar school/opvang waardoor ik zelf bijna altijd te laat was, dit ging door op het MBO. Op een gegeven moment lijkt het alsof je er ongevoelig voor wordt omdat je toch al een ‘slechte naam’ hebt, het gaat ook zo langzamerhand aanvoelen alsof er iets in je bovenkamer niet helemaal goed zit..
Maar niemand weet hoe klote jij je ondertussen voelt, omdat het je weer niet is gelukt om je aan zoiets simpels als op tijd komen, te houden..
Ik las in een reactie hier als tip: ‘wanneer de persoon in kwestie wel op tijd komt maak hier dan geen cynische opmerkingen over’ . Hier ben ik het helemaal mee eens, je collega is degene die zich klote voelt en de consequenties moet dragen, niet jij….
Nu is het ook zo dat als ik terugkijk ik altijd met tegenzin naar school ben gegaan, op dit moment zit ik ook in een zeer ongemotiveerde fase mbt mijn werk en ik weet heus we dat dat het nog moeilijker maakt om ‘s ochtends m’n bed uit te komen. Daarnaast herken ik ook de problemen met autoriteit, bij elkaar geen goede combinatie. Maar aangezien niemand te oud is om te veranderen zeg ik elke dag tegen mezelf: vanaf vandaag wordt het anders….ik hoop dat die dag ook echt gaat komen, startend met morgen…