Lieve S,
Je verhaal herken ik heel erg goed van hoe ik me een klein poosje geleden voelde.
Wat jij aangeeft is dat je vriend naar jouw idee je niet meer zo serieus neemt als voorheen. Precies hetzelfde heb ik gehad. Maar leg het probleem eens bij jezelf….
Waarom denk je dat hij zo ongeinteresseerd is geworden? En liever gaat gamen (ik noem maar iets) dan naar jouw gezeik (vanuit zijn oogpunt) gaat zitten luisteren.
Jíj hebt een probleem…je voelt je rot omdat je jaloers bent, en ter bevestiging leg je dit bij je vriend neer. Helaas kan hij er niets aan doen. Hij kan duizend maal zeggen dat hij je prachtig vindt, dat hij je lief vindt…noem het maar op. Maar dat werkt niet. Jíj moet er iets aan gaan doen. Allereerst door jezelf heel gelukkig te prijzen dat hij nog bij je is, ondanks alle ellende. Daar ben ik achteraf zó blij mee; want ik was af en toe ect een vreselijk jaloers kreng (nog steeds trouwens). Ik weet niet of ik bij mijn vriend was gebleven als hij dit bij mij had gedaan.
Maargoed, jij hebt een probleem, en wat wil en kan je daar aan doen? Je wilt van je jaloezie af, je wilt dat je vriend jou mooi vindt. Vraag jezelf eens af waarom je vriend, ondanks alles, toch bij je is gebleven. Hij WIL bij je zijn omdat hij van je houdt, omdat hij je mooi vindt, omdat hij je lief vindt…ondanks alles wat er gebeurt. Denk daar eens over na.
Wat zou het dan (voor hem ook) héérlijk zijn als je niet meer die jaloerse gevoelens ontinu had, en écht van de liefde gaat genieten.
Ik merk dat, nu ik niet alles meer under control wil hebben (bepalen naar welke films hij wel/niet gaat, of welk feestje, bang dat hij naar meisjes kijkt..etc.) ik veel meer van hem geniet. We lachen weer veel, we vrijen veel lekkerder, we doen leuke dingen! Ik laat hém nu merken dat ik hem geweldig vindt, zonder de hele tijd over mijn eigen probleem te praten. Het gaat veel beter tussen ons.
Tuurlijk, mijn probleem is er nog steeds. Dat zal niet binnen een paar maanden volledig weg zijn. Ik zou het nog steeds verschrikkelijk vinden om naar een strand met topless-meiden te gaan….ik moet er niet aan denken! Maar er zit wel vooruitgang in. Ik probeer mijn eigen probleem op te lossen, en alleen als ik me heel erg naar voel of jaloers, dit met hem te delen. Ik merk dat zijn aandacht dan ook veel sterker is, en dat hij er zelf ook over wilt praten. Verder vertel ik hem ook van mijn vorderingen. Laatst zijn we naar een feestje geweest, en ik heb (bjna) geen last van jaloerse gevoelens gehad. Ik heb ze wel gehad, maar heb me er overheen gezet. Dit heb ik naderhand tegen hem gezegt, en hij was hier erg blij mee.
Zorg dat je er samen aan werkt, en dat hij het weer de moeite waard vind om over te praten.
Wat jij vertelt van het verhaal van de spiegel herken ik ook uit duizenden. Ik weet van mezelf dat ik niet lelijk ben, dat ik best spontaan en best lief ben. Ik dacht, en denk, dat hij dat alleen niet ziet. Ik heb mezelf voorgenomen hier niet meer over te piekeren, en lekker mzelf zijn. Door die twijfels en onzekerheden ben je namelijk niet altijd lief, leuk en knap…..Bedenk je dat je nog maar een paar weken een relatie hebt en dat je nog heel erg je best moet doen. Je zult zien dat je het zeiken achterwege laat, en gewoon lekker gaat genieten!
Sterkte, liefs Coco