Rommelmakers !!!

  • Hyperactief

    Hoi Michel, dat van die rem herken ik wel, ik heb bij mezelf op diverse vlakken ook al mijn remblokken regelmatig moeten vervangen. Groetjes v Hyperactief:)

  • Michel

    Degene die zichzelf beheerst, is sterker dat hij die een stad beheerst….

    Zo was het toch ;-)

  • Janneke

    Hallo,

    Boeiend onderwerp, waar je met verschillende ogen en uit verschillende ooghoeken naar kunt kijken.

    Jonge kinderen hebben ook verzamel periodes, je komt dan vanalles tegen in hun jas en broekzakken.

    Zou het kunnen dat verzamelen van dingen te maken hebben met een oerdrang?

    Vroeger (heel vroeger) moesten mensen eten verzamelen om te kunnen overleven?

    Omdat dat tegenwoordig niet meer hoeft, is het verzamelen van dingen ontstaan?

    Psychisch? Ik weet het niet. Mijn vader is na het overlijden van mijn moeder erg depressief geworden, hij sloot zich zelf op, vervuilde zich en gooide niks weg. Verzamelde afval zeg maar. Wanneer wij voor hem wilde opruimen en dus zijn afval wilde weggooien werd hij boos, het mocht niet……..Maar waarom niet?

    Omdat hij geen afstand wilde doen van zijn afval of dat hij zich schaamde en hij niet wilde dat wij zijn rommel opruimden?

    Ik zelf ben een gigantische chaoot, overal ligt wat. Ik verzamel van alles wat handig kan zijn voor mijn opleiding SPH. wanneer ik lekker in mijn vel zit, rommeltje alom.

    Maarrrrrrrr wanneer ik te veel aan mijn hoofd heb, dan moet het netjes zijn, orde en netheid alom dan. Ik moet dat dan om grip te houden op de situatie. Misschien dan structuur nodig.

    Een vriendin van mij zegt altijd “aan het huis kun je zien hoe Janneke er voor zit”.

    Rommel en chaos interpreteren met iemands wel bevinden is denk ik niet mogelijk, interpretatie heeft te maken met je eigen normen en waarden.

    denk ik

    groeten en nog een fijne zondag

    Janneke

  • Alkien

    Heb ook niet gezegd dat het niet klopt. Zou zo kunnen zijn……maar niet iedereen doet dit om dezelfde reden, jou wel bekend.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Ik snap het Michel. Maar hoe kan iemand nou “hechten” aan schroefjes, boutjes, moederborden, etc. etc. Snap je wat ik bedoel ??? Ik zie daar de logica niet van. Zeker niet als er nooit mer iets mee gebeurd.

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    Kijk maar eens in de DSM Hyper, voor de woede van jou buurvrouw hebben ze er al eentje uigevonden…:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Daarom was de schuur en tuin ook al verzamelgebied……gelukkig de auto nog net niet….:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Alkien

    Hoi Janneke, Als mijn huis eruit zou zien zoals ik van binnen ben dan kun je niet meer lopen. :D

    Ik ADHDertje, ben chaotisch, papiertjes liggen er overal ter herinnering aan dingen die ik niet moet vergeten, ik vergeet daarentegen wel waar het papiertje wat ik hebben moet ligt. :)

    Dus als ik mijn binnenste naar het huis toe zou projecteren dan hebben mijn kids een probleem.

    Ik ruim mijn huis dus netjes op. Want ik kan er ook gewoon niet tegen. Kun je nagaan hoe ik me voelde in het huis van wijlen mijn man.:(

    Ik durfde zelfs niemand meer binnen te laten, want de vrouw wordt er wel op aan gekeken.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Mij helemaal bekend, heb er nog stoflongen en een viervoudige hernia aan overgehouden.:D Maar klopt dat je niet zegt dat het niet klopt van Just me, maar ik bedacht me opeens dat er een wezenlijk verschil tussen jou buurman en je man destijds zit. Dus dat je grofweg ook twee categorieën heb, de vuilverzamelaars of de doe het “niet” zelvers, dat laatste omdat er weinig of niets mee gebeurde natuurlijk.:D Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Kijk maar eens in de DSM Hyper, voor de woede van jou buurvrouw hebben ze er al eentje uigevonden…:D Aldus: Alkien.

    Dat hebben ze voor alles Alkien, dat is nou juist het trieste, of wat te denken van homofilie, zag men in de vorige DSM nog als een geestesziekte, totdat de Amerikaanse homobeweging ertegen demonstreerde waarop ze het erui gehaald hebben. Zie je al voor je dat iemand van een ernstige bestaande ziekte gaat demonstreren om die ziekte uit de boeken te laten schrappen, nee toch, want dan is iemand mijns inziens pas echt “gek” Maar goed in de DSM kan alles……:( Groetjes v Hyperactief