Rommelmakers !!!

  • Michel

    Hoi Alkien,

    Het gaat niet om het voorwerp, maar om de emoties/beleving

    die er aan vast zitten.

    Groet

    Michel

  • Alkien

    Oké dan. Want zoals je zelf ook al zegt zit er verschil. Eierdozen en melkpakken is weer iets heel anders dan allerlei electonica en draadjes. :(

    Trouwens wijlen mijn man verzamelde nog wel meer dan dat. Wielen, spaken, trappers etc. dus het zat niet eens allemaal in de electronica. Maar als ik alles ga opnoemen wat hij verzamelede dan heb ik een dag nodig. Alleen geen melkpakken etc. wat mijn overbuurman dan weer wel doet.

    Wijlen mijn man verzamelde net zo makkelijk dozen, plastic zakken, dopjes voor van alles etc. zucht als ik er aan denk wordt ik nog moe…:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Yep.:D Groetjes v Hyperactief;)

    Michel schreef:

    >

    > Degene die zichzelf beheerst, is sterker dat hij die een stad

    > beheerst….

    >

    > Zo was het toch ;-)

  • Alkien

    Ja, mee eens. Ik dacht er ineens aan dat die woede die jij aanhaalde erin voorkomt.

    Maar je hebt helemaal gelijk.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Wie weet droomde die van elektronische trappers en lichtgevende dopjes Alkien.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    En dat kan ik nu net niet begrijpen Michel. Wat voor emotie etc. kan daar nu aan zitten :(

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    :D ja hoor…….mijn fiets had gelukkig geen melkpakken als fietstassen….:D

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Dat ze alleen maar moeder en geen vaderborden hebben bijvoorbeeld.:D:D:D Groetjes v Hyperactief:)

    Alkien schreef:

    >

    > En dat kan ik nu net niet begrijpen Michel. Wat voor emotie

    > etc. kan daar nu aan zitten :(

    >

    > Groet,

    > Alkien.

  • Alkien

    Bijdehandjes gegeten ??? Of is Haribo tegenwoordig onderdeel van een grote keten….:D

    Groetjes,

    Alkien. :)

  • Hyperactief

    Psychisch? Ik weet het niet. Mijn vader is na het overlijden van mijn moeder erg depressief geworden, hij sloot zich zelf op, vervuilde zich en gooide niks weg. Verzamelde afval zeg maar. Wanneer wij voor hem wilde opruimen en dus zijn afval wilde weggooien werd hij boos, het mocht niet……..Maar waarom niet?

    Omdat hij geen afstand wilde doen van zijn afval of dat hij zich schaamde en hij niet wilde dat wij zijn rommel opruimden? Aldus: Janneke.

    Hoi Janneke, hetgeen wat jij hier aanhaald heb met het verlies te maken, mensen sluiten zich op en niets interesseerd ze meer, maar heeft weinig met verzamelen je hele leven lang te maken. Voor de rest ben ik het met je eens waar je zegt dat vrijwel alle kinderen wel even zo'n periode van verzamelen hebben, bij mij is het ook over gegaan.:D Groetjes v Hyperactief