het zou een belangrijk telefoontje kunnen zijn
-> Ja daaag… neem ns verantwoordelijkheid voor de consequenties van je keuzes en leg die niet bij een ander.
de maatschappij, dat zijn we toch zelf……
-> Idem zie boven
bij de ander vind je soms ook hele goeie dingen waar je iets aan hebt
-> Als je dingen wilt verbeteren kan het geen kwaad ook bij jezelf te kijken, in dit geval leek me dat van toepassing op je Azalia.
dat is ook zo, want ‘'echt’' zijn is doen precies wat jij voelt dat dat het juiste is
-> > Volgens mij wordt hier het principe “altijd alles en overal kunnen doen wat je wil” verward met ‘echt’ zijn, maar dat is klinkklare onzin. Je vooronderstelling is onjuist.
een goed voorbeeld is het zeker niet al doen ze dat wel vòòrkomen (democratisch “recht op beledigen”)
-> het is geen democratisch recht om te beledigen
voorbeeld: als een ander kijkt, zou dat een ‘'aanval, aantasting’' kunnen zijn op je identiteit ( een ander begluurt je, dus kun je je niet meer laten zien zoals je dat had gedaan zonder die ander in de buurt
-> Angst is nooit een goede adviseur om de juiste aktie te ondernemen. Als je ideaal zijn ‘echt’ zijn is, dan doet de reactie van een ander er niet toe (binnen de grenzen van de sociale omgangsvormen).
het is oorzaak en gevolg, het hele leven is oorzaak en gevolg, ook jij of ik zijn oorzaak en gevolg.
-> Causaliteit, echter ik mis een argument hierin, wil jij soms beweren dat jij je laat leiden door gebeurtenissen en alle verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag op anderen afschuift ?
Op deze laatste vraag lijkt wel heel deze stelling te draaien. Azalia, ik mis elke vorm van verantwoordelijkheid nemen voor de consequenties van je eigen gedrag in je stelling en de navolgende argumentatie.
Dat vind ik droevig.