hoe weten we hoe 'echt' we zijn...

• Shryce

Ja dank je beheerder, ik zag toen ik poste ook ineens dat ik m'n ander profiel gebruikte, dat was natuurlijk een foutje dat ik gelijk in die andere post met Azalia corrigeerde, maar goed dat verandert m'n argument niet.

Het antwoord op jouw reactie (mijn mening althans) staat in de draad op Azalia's draadje hieronder.

Essentie : Echt zijn betekent niet ‘alles onder alle omstandigheden moeten kunnen en willen doen’.

Groeten,

Shryce

• Alkien

Geeft niet Shryce foutje is menselijk ;)

Essentie : Echt zijn betekent niet ‘alles onder alle omstandigheden moeten kunnen en willen doen’. Aldus Shryce.

Ben ik met je eens. MOETEN is voor mij ook een word wat ik al heel lang geleden heb uitgebannen.

Op het moment dat ik zeg ik heb ADHD, dan wordt je al “buitengesloten” want dan ben je al niet meer ‘normaal’.

Zeg je het niet ben je alleen maar leuk en gezellig. Snap je wat ik hierme zeggen wil ???

Ik ben normaal, ben ADHD gediagnosticeert, maar what ever. Snap je. ;)

Groet,

Alkien.

• Shryce

het zou een belangrijk telefoontje kunnen zijn

-> Ja daaag… neem ns verantwoordelijkheid voor de consequenties van je keuzes en leg die niet bij een ander.

de maatschappij, dat zijn we toch zelf……

-> Idem zie boven

bij de ander vind je soms ook hele goeie dingen waar je iets aan hebt

-> Als je dingen wilt verbeteren kan het geen kwaad ook bij jezelf te kijken, in dit geval leek me dat van toepassing op je Azalia.

dat is ook zo, want ‘'echt’' zijn is doen precies wat jij voelt dat dat het juiste is

-> > Volgens mij wordt hier het principe “altijd alles en overal kunnen doen wat je wil” verward met ‘echt’ zijn, maar dat is klinkklare onzin. Je vooronderstelling is onjuist.

een goed voorbeeld is het zeker niet al doen ze dat wel vòòrkomen (democratisch “recht op beledigen”)

-> het is geen democratisch recht om te beledigen

voorbeeld: als een ander kijkt, zou dat een ‘'aanval, aantasting’' kunnen zijn op je identiteit ( een ander begluurt je, dus kun je je niet meer laten zien zoals je dat had gedaan zonder die ander in de buurt

-> Angst is nooit een goede adviseur om de juiste aktie te ondernemen. Als je ideaal zijn ‘echt’ zijn is, dan doet de reactie van een ander er niet toe (binnen de grenzen van de sociale omgangsvormen).

het is oorzaak en gevolg, het hele leven is oorzaak en gevolg, ook jij of ik zijn oorzaak en gevolg.

-> Causaliteit, echter ik mis een argument hierin, wil jij soms beweren dat jij je laat leiden door gebeurtenissen en alle verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag op anderen afschuift ?

Op deze laatste vraag lijkt wel heel deze stelling te draaien. Azalia, ik mis elke vorm van verantwoordelijkheid nemen voor de consequenties van je eigen gedrag in je stelling en de navolgende argumentatie.

Dat vind ik droevig.

• Shryce

Het is de consequentie van je keuze om naar de bioscoop te gaan, dat is geen regel maar een ‘fatsoen’ of zou jij het normaal vinden dat iedereens telefoon tijdens de film maar afgaat ? Nee toch…

• Shryce

Hyper,

ik heb ook geen goed woord over voor die bende die zich de macht toedicht ons land te kunnen vernielen, maar ik heb toch ook een beetje het vertrouwen in het idee van “what goes around comes around” moeilijk te vertalen maar het komt een beetje neer op ‘uiteindelijk krijgt iedereen z’n verdiende loon'. Het is een schrale troost, maar het houdt het leven leefbaar.

Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven is oook belangrijker en zinvoller dan dat van een ander te willen beoordelen. Dus laat die goden in Den Haag maar hun machts torentjes bevechten. Ik wil alleen m'n eigen leven goed leven.. dat is mijn enige eis om ‘echt’ te willen zijn.. met de fouten en tekortkomingen die ik heb en zonder de kwaliteiten die ik zou willen hebben.

Groeten,

Shryce

• Shryce

Hoi Alkien,

tsja, ik snap je dilemma.

De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik iemand met ADHD op een afstandje zou houden, niet omdat ik je niet zo mogen (ik ken je immers nog niet) maar omdat ik voor mezelf weet dat ik mijn eigen grenzen ook overschrijdt als ik te lang me je om zou gaan. Het is dus voor mij ook een vorm van zelfbescherming. Dat zou op jou als afstotend of buitensluitend over kunnen komen maar is zeker niet zo bedoeld. Ik heb namelijk erg de neiging het ritme/tempo van een ander over te nemen en daarmee aan het einde van een gesprek volledig uitgeput uiteen te gaan. Dat is voor mij ook niet prettig. Hier op de prik kan ik dat zo tegen je zeggen maar in het dagelijks leven moet ik bekennen dat ik dat niet zo snel zou zeggen dat ik dat daarom doe.

Door niet uit te spreken wat mijn reden om afstand van je te houden ben ik heel onaangenaam voor jou in de omgang en ik denk dat veel mensen dat helaas ook zo doen.

Dit ter illustratie.

Groeten,

Shryce

• Shryce

Oei Oei Oei Azalia, ben jij een Stier ???

Ik ben een echte Ram, dus dat zou wel eens kunnen gaan knallen ! :D:D:D

hahaha ik zie het niet als een uitdaging hoor, gewoon een constatering :D

Groetjes,

Shryce

• Alkien

Weet je Shryce, hier moet ik dus eigenlijk om lachen.

Want als je mij zou zien dan weet jij niet van te voren of ik ADHD heb of niet.

Wie weet liggen we elkaar wel heel goed. :D

En dan na een jaar zeg ik jou ineens “hey ik heb ADHD”……dan loop jij hard weg want je wil daar niet mee omgaan…

Snap je. ???

Ik zeg alles, ook tegen jou zou ik alles zo zeggen.

Dat jij het alleen op het bord durft kan ik inkomen.

Toch denk ik…..dat ik nu jou een paar keer “gezien” te hebben in je schrijven dat jij mij wel mag ;)

Mail anders maar. :)

Ik ben geen boevrouw. :D

Groet,

Alkien.

• azalaia

Precies, voor mijn part worden ze allemaal op de horens genomen en doormidden gespiest…… en dan hun l.u.l. als bullepees verkocht aan de toeristen.

Ze vragen erom.

Groeten van azalaia.

Hyperactief schreef:

>

> Ha, ha, ha, en die minkukeltjes zijn nog dom ook, want het is

> het bewegende van de lap die voor actie zorgt en niet de

> kleur.;) FF off topic, ik zie die gefrustreerde figuren net

> zoals jou, en hoop altijd dat ze eens flink op die horens

> gespietst worden, dat is hun verdiende loon. Groetjes v

> Hyperactief:)

• azalaia

Haha, in mijn info zie je mij en mijn geboorte dag en jaar.

Groeten van azalaia.

Shryce schreef:

>

> Oei Oei Oei Azalia, ben jij een Stier ???

>

> Ik ben een echte Ram, dus dat zou wel eens kunnen gaan

> knallen ! :D:D:D

>

> hahaha ik zie het niet als een uitdaging hoor, gewoon een

> constatering :D

>

> Groetjes,

> Shryce