De psychologie achter Rascisme !!!

  • Ellen XL

    Als ik zo'n groepje extreem rechts zie demonstreren ben ik meestal dan ook niet trots dat ik het zelfde vaderland deel. Het is over het algemeen niet het hoogstandje van de samenleving. Groetjes Ellen

  • Ellen XL

    Ja en wat ik er ook van geleerd heb is dat je niet met zo'n rascist om kunt blijven gaan. Je kunt ze niet meer omturnen naar andere ideeën.

    Het is net als met bepaalde religieuze sectes dat ze helemaal in de waan raken.

    Omdat ik het van nabij heb meegemaakt weet ik: of je moet met hun mee doen, of wegwezen :(

    Groetjes Ellen

  • Hyperactief

    Hay Hyperactief,

    Ik was ook erg geschrokken van het bericht…..Ook ik heb een donkere man en dus een gekleurd kind dus voor je gevoel komt het erg dichtbij!!

    Anderszijds heb ik niet direct het gevoel dat dit iets nieuws is hoor….volgens mij is dit iets van alle tijden…

    Wat het natuurlijk niet minder erg maakt hoor .. Aldus: Francis.

    Hoi Francis, dat het niet van vandaag of gisteren is klopt helaas helemaal. Maar waar ik mezelf grote zorgen over maak, is dat in “de psychiatrie” die een zeer slecht verleden op dit gebied heeft, er nu anno 2006 die weer openlijk over genetische verschillen tussen autochtonen en allochtonen beginnen, ik vindt dat volledig respectloos, en gezien de geschiedenis zelfs een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Lees op deze link : http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=216545 IS RACISME NOG EEN PROBLEEM ??? bijna links onderaan (ff aan de rechterkant naar beneden scrollen) maar eens, dat is te walgelijk voor woorden, en zoals ik zei steekt dat binnen die beroepsgroep weer de kop op met openlijke uitspraken, waarbij we niet moet vergeten de Noord Amerikaanse invloed van het “groot kapitaal” hierop, in het kader van de vijfde collonne. Dat soort misstanden moet stoppen en zulke psychiaters moeten ontmaskert worden…

    En daarbij wil ik ook zeggen dat dit 1 gek is ….en voor mij niet zoveel te maken met hoe de wereld in elkaar zit!!

    Een tijdje geleden werd een jongen ook voor zijn mp3 vermoord……Geweld is verwerpelijk welk motief er ook achter zit is eigenlijk minder relevant!! Aldus: Francis.

    Ik vindt het motief wel van belang, want het motief kan veel onthullen over wat erachter steekt. Deze daad is in kleding doen en laten vrijwel een kopie van wat zich afspeelde op de Columbine High School, van die dader is o.a. bekend dat die aan de A.D. zat, A.D. waarvan bekend is dat extreme geweldadigheid een bijwerking kan zijn. Vergeet daarbij niet dat er hele legers jongeren aan de psychiatrische drugs gezet zijn, drugs waarvan je emotieloos kan worden, ik vindt dat zeer zorgelijke ontwikkelingen, om dat men precies de lange termijneffecten niet kan, zeker bij kinderen niet, ik hoop dan ook dat de kamer hier dat soort dingen op gaat pakken, in mijn brieven aan de tijdelijke TBS commissie heb ik op die gevaren gewezen…… Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ja, ik denk inderdaad ook dat zoiets een verloren zaak is.

    In de jaren 90 toen de gabberscene hoogtij vierde behoorde mijn zoons daar ook toe.

    De oudste droeg een bomberjack, dat hoorde bij de gabbers. En was kaal.

    Op een bepaalde moment kwam hij thuis met een rood/ wit/ blauw vlaggetje op zijn mouw.

    Vond ie mooi zei hij.

    Ik heb hem gelijk gesommeerd het eraf te halen. Met een hoop gesputter deed hij het nadat ik hem had uitgelegd dat gabbers wel qua uiterlijk leken op de jongens met de vlaggetjes, maar dat er bij die jongens iets heel anders achter stak.

    Hij heeft er nooit meer naar omgekeken naar dat ding en dat verdween dan ook in de vuilnisbak.

    Goede uitleg kan nog veel doen, maar in die tijd wist hij niet beter en dacht dat dit ook bij de gabbers hoorde. Dus niet.

    Groet,

    Alkien.

  • Alkien

    De jongen is inmiddels verhoord, en men geeft vanmiddag een persconferentie.

    Misschien wordt het dus uitgezonden en kunnen wij meekrijgen wat er gezegd is.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Helemaal mee eens Ellen, al ben ik wel van mening dat vorige regeringen hier ook schuld aan hebben. Er is nooit serieus geluisterd naar hun daadwerkelijke problemen, de overheid heeft ze vanaf het begin becriminaliseerd en/ of in het rascisme hoekje gedrukt, door niet te luisteren en arrogant ze in een criminele hoek te plaatsen creëer je rottigheid. Den Haag heeft dus zeker in deze boter op de hoofd waardoor ook hier dit gedachtengoed verder kon groeien, door ze niet serieus te nemen. Dat laatste hebben de extreme jongeren van allochtone afkomst met hun gemeen, ze voelen zich net zo vern.eu.kt door de overheid. Als die twee groepen jongeren ooit elkaar zouden vinden en de handen ineen zouden slaan, dan heeft de overheid pas echt een probleem, nu komt het ze af en toe in de verdeel en heers cultuur best “goed” uit dat mensen het op elkaar afreageren, want de verantwoordelijken blijven zo buiten schot… Groetjes v Hyperactief

  • Annelies E

    Hij schijnt ook familie te zijn van een vrouw die bij Vlaams belang zit(politiek)

  • Hyperactief

    Oké Alkien, ik volg het op de voet en ben benieuwd of er nieuwe feiten naar buiten komen. Het kind was trouwens geen 4 zoals eerder gemeld maar 2,5.:(:(:( Al blijft het ongeacht de leeftijd walgelijk en laf. Groetjes v Hyperactief

  • Ellen XL

    Heel goed van je om dat zo te doen bij je zoon.

    Ik ben bekend met de gabberscene en wel meer gabbers maakten die vergissing.

    En dat terwijl er naar die house-party's ook donkere mensen gingen, echt top-dansers met een turn-achtergrond. Echt he-le-maal te gek, die zich op hun rug konden laten vallen en zo weer opspringen, het was haast onmenselijk zoals die konden breakdancen. (heb ik zelf trouwens ook nog gedaan)

    Groetjes Ellen.

  • Alkien

    Heb het gehoord ja dat ze nog jonger was.

    Ook ik ben heel benieuwd of er nieuwe feiten boven tafel komen.

    Groetjes,

    Alkien.