De psychologie achter Rascisme !!!

  • Ellen XL

    Herhalen ze het nog :?

    Groetjes van Ellen

  • Hyperactief

    Via uitzending gemist vanaf morgen denk ik. Op TV in ieder geval niet, schatjes wordt wel herhaald morgen maar puberruil wat daarachter zat niet, dus uitzending gemist ff proberen morgen. Groetjes v Hyperactief:)

  • Peter

    Waar ligt de grens tussen stigmatiseren en het benoemen van feiten?

    Dit is een trieste zaak, maar de feiten rondom de gebrekkige integratie van allochtonen liegt er ook niet om. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in alle slechte statistieken: werkloosheid, criminaliteit, gevangenispopulatie, beroep op uitkeringen, enzovoorts. Dat er nu een keer een blanke doordraait en twee allochtonen neermaait is weliswaar triest, maar tegelijkertijd een hele grote uitzondering.

    Ik vermoed dat de gemiddelde blanke Amsterdammer meer reden heeft om bang te zijn voor Marokkaanse jochies van 15-20 dan omgekeerd.

  • Alkien

    Ik vermoed dat de gemiddelde blanke Amsterdammer meer reden heeft om bang te zijn voor Marokkaanse jochies van 15-20 dan omgekeerd. Aldus Peter.

    Daar zeg je wat Peter. De “gemiddelde” Amsterdammer misschien, maar dat hangt dan puur af van de houding die ze aannemen. Het is wel de toon die de muziek maakt. Ik heb er helemaal geen moeite mee, en woon toch echt in Amsterdam. Ik kan prima met ze door 1 deur. Als ik wel eens om me heen kijk zie ik wel dat de manier van praten, cq houding van de mensen haat over zich heen roepen. Als was het alleen maar door ze volledig te negeren in de tram en ze opzij te duwen als men naar voren door wil lopen.

    Je kunt toch ook gewoon vragen of je er even door mag ??? Dat gaat al een stuk vriendelijker dan.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Waar ligt de grens tussen stigmatiseren en het benoemen van feiten? Aldus: Peter.

    Heel simpel Peter, door mensen in het algemeen te benoemen, en van de hokjesgeest af te gaan. Veel menselijke problemen zijn gelijk, cultuurgebonden factoren is hooguit interessant voor onderzoek, maar daar kunnen burgers in het algemeen niets mee.

    Dit is een trieste zaak, maar de feiten rondom de gebrekkige integratie van allochtonen liegt er ook niet om. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in alle slechte statistieken: werkloosheid, criminaliteit, gevangenispopulatie, beroep op uitkeringen, enzovoorts. Dat er nu een keer een blanke doordraait en twee allochtonen neermaait is weliswaar triest, maar tegelijkertijd een hele grote uitzondering. Aldus: Peter.

    Klopt, feit is en blijft dat alle mooie projectjes ten spijt, het aanbod op de arbeidsmarkt 10 X zo groot is als het aantal beschikbare fulltime vacatures. We zullen om de kluif beter te verdelen naar een basisuitkering voor iedereen en verdeling van het beschikbare werk toe moeten. De bajes is een dure optie voor mensen die vastlopen en ze voorgoed kansloos maakt….

    Ik vermoed dat de gemiddelde blanke Amsterdammer meer reden heeft om bang te zijn voor Marokkaanse jochies van 15-20 dan omgekeerd. Aldus: Peter.

    Heel veel hangt af van je eigen opstelling, ik heb op koninginnedag nog de grootste lol gehad als blanke Amsterdammer met een grote groep Marokkanen. Ook in Utrecht liep ik s'avonds laat vaak alleen door grote groepen heen naar een vergadering, en altijd waren het dezelfde die problemen hadden, ik nooit… Groetjes v Hyperactief