De psychologie achter Rascisme !!!

  • Hyperactief

    Klopt Annelies, is haar neefje, maar dat mens heeft een plaat voor de kop door meteen te zeggen dat de partij er los van staat en dat de jongen niet als agressief zijnd bekend staat. Het gedachtengoed wat hun continue verspreiden zet aan tot haat, maar dat zien ze zelf niet of ontkennen het.:( Groetjes v Hyperactief

    Annelies E schreef:

    >

    > Hij schijnt ook familie te zijn van een vrouw die bij Vlaams

    > belang zit(politiek)

  • Alkien

    Ha ha, ook ik ging er volop in mee hoor in die tijd. Inclusief een huis vol vrienden van mijn zoon, waar ook een donkere jongen bij zat.

    Groetjes,

    Alkien.

    PS. Gabberen kan ik nog steeds. :D

  • Alkien

    Ogenschijnlijk was hij niet agressief, zo zei ook de school alwaar hij tot gisterochtend nog geweest was.

    Maar niemand, maar dan ook niemand kon in zijn hoofd kijken. En dat proberen ze nu allemaal van de hand te wijzen als zijnde hij was niet agressief, en wij weten hier niets van. :(

    Nee, laat deze mw. eens een kijkje nemen in eigen keuken, dan komt ze er wel achter dat de partij er dan misschien niets mee te maken had, maar de familie waar hij in opgroeide waarschijnlijk des te meer.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Wat ik hiervan vindt…Ik geloof dat het probleem dieper zit dan wat jij hier oppert. Ook dieper dan de psychologie beslaat eigenlijk.

    De afwijzing van anderen door haat vanwege het ‘anders zijn’ is het tegenovergestelde van onvoorwaardelijke liefde.

    Aan dit laatste is een groot gebrek in deze wereld, waardoor het eerste in het zadel geholpen wordt.

    Zolang de bron van onvoorwaardelijke liefde niet gevonden wordt zullen mensen blijven haten. Aldus: ron.

    Hoi ron, er zit wat in wat je schrijft, maar onderschat niet de vergiftiging en beïnvloeding van de omgeving van zoekende jongeren. Ouders hebben de taak om dit bij te sturen, en niet aan te moedigen.

    Mensen verharden enorm naar anderen als die iets (lijken te) hebben wat zij niet hebben. Als ze zich onvoorwaardelijk geliefd zouden weten dan zou deze verharding veranderen in warme hartelijke belangstelling.

    Jaloezie, onbegrip, haat, afwijzing, zelfhaat, ego-centrisme, allemaal thema's die rondom dit onderwerp hangen.

    Elk mens heeft dergelijke gevoelens, sommige heviger dan anderen. Daarnaast zal ook het karakter meespelen. En de sociale omgeving speelt uiteraard een rol. Aldus: ron.

    Klopt helemaal, ik ben blij dat ik geen last van de dingen heb die jij opsomt, probleem van deze tijd is dat degeen die alles hebben de anderen het licht in de ogen niet gunnen, en denken dat ze boven god verheven zijn. Terwijl juist de mensen waar ze op neer kijken hun succes “gemaakt” hebben.:(

    De maatschappij verhard, er is weinig liefde voor zwakkeren.

    Aanzien krijg je door status/macht/geld enz. ipv door dienstbaarheid/liefde/meeleven.

    We gaan voor ons eigen belang en hebben steeds minder de ander op het oog (ouders leven voorz zichzelf ipv voor hun kinderen).

    Hiermee kun je, als individu, breken, die verantwoordelijkheid heb je ook in mijn overtuiging. Aldus: ron.

    Mee eens, mensen die hier niet mee om kunnen gaan vervreemden van zichzelf met alle gevolgen vandien…

    Verder mist dit land (net als zoveel landen) goede leiders. Mensen die hierin een voorbeeldfunctie kunnen vervullen.

    Een leider moet voorgaan in dienstbaarheid.

    De wereld heeft deze dingen omgekeerd; een leider moet gediend worden.

    Ik heb een ander Voorbeeld waarop ik mij richt om te leren leiding te geven vanuit dienstbaarheid (overigens een heel proces).

    Hierbij leer ik de minste te (willen) zijn.

    De ander staat daarbij hoger dan ikzelf.

    Ongeacht zijn positie/huidskleur/religie/of wat dan ook.

    Vanuit deze houding kun je anderen niet afkeuren op iets waarin ze anders zijn.

    Ik kan wel moeite ervaren, maar die zit dan bij mij en is mijn verantwoordelijkheid.

    Heeft wat mij betreft dan niks met de waarde van de ander te maken.

    Mensen leven erg vanuit hun gevoel (meer dan ze vaak denken/geloven) en dat houdt dan ook in dat als ze negatieve gevoelens hebben voor iemand zij daar dan ook vanuit reageren/denken/handelen. Aldus: ron.

    Klopt ook, met op een skateboard te gaan staan en er vervolgens weer af te sodemieteren ben je nog geen leider. Zoiets ben je of niet, en gemaaktheid werkt niet, gewoon vanuit het hart, betrokkenheid, interesse/ open staan voor de dialoog en bruggen bouwen, maar de meeste “leiders” zijn wereldvreemd…

    Racisme en vervolging om geloofsovertuiging zal meer en meer opkomen. De druk zal opgevoerd worden. Vooral op christenen.

    De moraal zal steeds meer vervagen.

    Steeds minder zal het voor mensen duidelijk worden wat goed is en wat niet.

    Mensen verheffen zichzelf als individu tot norm.

    Het zal de mensheid verdelen.

    In de bijbel staat aardig wat profetieen, met name over de tijd.

    Toch is er hoop.

    Maar velen zullen die hoop afwijzen. Aldus: ron.

    Dat eerste klopt, waar twee partijen in conflict blijven, zit een verborgen derde partij achter die het conflict staande houdt, neem de aanval op religie en de eugenetica vanuit de psychiatrie en je kan zelf concluderen wie de verborgen partij is…:( Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Nee, laat deze mw. eens een kijkje nemen in eigen keuken, dan komt ze er wel achter dat de partij er dan misschien niets mee te maken had, maar de familie waar hij in opgroeide waarschijnlijk des te meer. Aldus: alkien.

    Precies Alkien, als je de hele dag rondom je heen in familie hoort dat de buitenlanders de oorzaak zijn van alle problemen, dan gaan zoekende jonge jongens met weinig levenservaring dat uiteindelijk geloven, met alle destructieve gevolgen vandien… Ik hoop dat ze hem nooit meer los laten, en hem flink gemengd (multicultureel) plaatsen, wie weet gaat ie dan het licht nog een keer zien. Groetjes v Hyperactief

  • ron

    Hoi ron, er zit wat in wat je schrijft, maar onderschat niet de vergiftiging en beïnvloeding van de omgeving van zoekende jongeren. Ouders hebben de taak om dit bij te sturen, en niet aan te moedigen.

    Juist daarom moet men de bron vinden, generaties geven het gemis aan bron voor liefde aan elkaar door en blijven dat doen op deze manier.

    Bijsturen kun je alleen als je in vrijheid leeft, je moet het stuur over jezelf terug in handen krijgen voordat je een ander bij kunt sturen.

    Als je geen vrijheid ervaart je gedrag te veranderen hoe moet je dan je kinderen leren dit te doen?

  • Hyperactief

    Hoi Ellen, strakke petjes is het niet, want dan zou ik ook zo moeten zijn, gelukkig ben ik verre van dat en kan met heel veel mensen door één deur, bekpoepertjes dus die heel kakkerig praten en denken dat ze zo indruk kunnen maken heb ik meer moeite mee, die geef ik een fles Glorix om de mond te spoelen.:D Zie voor de rest de link in het antwoordt aan Francis van 12-05-2006 12:05, rascisme wordt wel degelijk in het geniep aangewakkerd, er zit helaas een hele psychologie achter die bij een klein clubje mensen vandaan komt.:( Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Juist daarom moet men de bron vinden, generaties geven het gemis aan bron voor liefde aan elkaar door en blijven dat doen op deze manier.

    Bijsturen kun je alleen als je in vrijheid leeft, je moet het stuur over jezelf terug in handen krijgen voordat je een ander bij kunt sturen.

    Als je geen vrijheid ervaart je gedrag te veranderen hoe moet je dan je kinderen leren dit te doen? Aldus: ron.

    Dat geldt alleen voor mensen die zelf vast zitten ron, en dat zijn er heel wat, alle verandering is mogelijk, maar mensen moeten er bovenalles zelf voor open staan. Mensen die vastgeroest zitten in hun eigen “waanbeelden” kunnen geen anderen helpen, ze zullen eerst zichzelf moeten bevrijden of bevrijd worden en/ of het licht zien. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Ik zag net in het Belische nieuws een gerechtspsychiater die over persoonlijkheidsstoornissen begon, en nog zonder er één woordt met de verdachte gesproken is, over de mogelijke ontoerekeningsvatbaarheid van de dader begon. Ik wordt kots en kotsmisselijk van deze beroepsgroep, de criteria aangaande ontoerekeningsvatbaarheid is zo lek als een mandje. Het gaat hier om goed en kwaad, en niet om een zielige dader die misschien wel pseudopsychiatrisch ziek zou zijn, wanneer flikkert men in het Westen deze “verkrachters” van goed en kwaad eens uit het systeem. De verdachte dient vervolgt te worden als dader en voor zijn keuzes consequent de gevolgen te aanvaarden, i.p.v. als “patiënt” gezien en “behandeld” te worden !!!:(:(:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Ik heb het ook gezien en dacht precies hetzelfde als jij. Op het moment dat deze mensen erbij betrokken worden wordt zo'n dader ineens geprofileert aan de hand van de Psychiatrische Bijbel. En dat moet dan zijn daad weer goed maken. :(

    Groetjes,

    Alkien.