Kwestie van vertrouwen

• Fred

Linda schreef:

>

> Kijk als ik lees dat iemand zich enorm opnaait voor een

> dubbeltje, dan denk ik pfff, wat is daar nou het nut van. Is

> het dat waard? Kijk wat je zelf eraan kunt doen.

Ik denk niet dat Ellen zich enorm druk maakt over een dubbeltje.

En ik evenmin. Ellen geeft ook een bedrag van 7 euro aan, toch niet gering.

Bovendien heb ik de indruk dat Ellen ook met andere bedrijven minder prettige

ervaringen heeft. Evenals ik.

Dan komt er een moment dat iemand zich wel gaat irriteren als er ergens weer een dubbeltje teveel wordt gerekend. Niet om dat dubbeltje, maar omdat je als simpele ziel blijkbaar overal wordt genaaid.

> Supermarkten zijn uit op winst

Prima, wie niet.

en menselijke fouten worden

> overal gemaakt.

Uiteraard. Maar ik heb de indruk dat het niet om fouten maar om beleid gaat.

Ik maak ook maar zelden een foutje in mijn voordeel mee.

En om het binnen de psychologie te houden. Ik denk dat een dergelijk beleid een impact op mensen heeft. Dat het vertrouwen er nadeel van ondervindt. Dus dat een dergelijk beleid psychishe schade veroorzaakt.

Het geval van doodslag te Amsterdam heeft de mensen ronduit geschokt, en mogelijk zelfs een nationaal trauma veroorzaakt, iedereen gaat immers naar de supermarkt, heeft wel eens een misverstand gehad, en kan zich enigzins met dat

vrouwtje identificeren.

Nu ik er over nadenk, lijkt het wel of ze bij onze supermarkt, na dat gebeuren in A,dam, aanzienlijk meer meisjes hebben aangenomen.

Groet Fred

• Fred

Niet zo kleinerend over die casieres, hoor. :):)

Dat zijn doorgaans hele lieve meisjes, die echt keihard werken voor een paar centjes.

Maar ook ik zie mijn eigen deel in deze niet. :):)

Enigste alternatief is een volkstuintje huren. Maar hoe kom ik dan aan kaas, melk, brood, etc? Ik zou een eigen boerderij moeten beginnen. :):)

Ik wou dat het maar kon.

Groet Fred

• Linda

Wellicht ligt het aan mijn mood van het moment;mijn eerdere reacties. En wellicht overdrijf ik een beetje.

Mij valt dat geklaag en gekreun altijd zo op hier in dit land. Klaag klaag over dingen, en de waarde van waar het werkelijk om gaat, wat je toch maar even hebt kunnen kopen wordt zo te niet gedaan. Zonde toch.

De domme kassieres, die zus die dit..

Ik heb een tijdje gereist in gebieden, waar je zgn supermarkten had. Kom je binnen, de planken bijna helemaal leeg. Daar viel helemaal geen lekkere spaghettisaus te maken, en daar lagen wel wat stuks fruit, welke we hier allang in de container mieterde. Vandaar dat het voor mij passe is, om over zulk soort dingen me druk te maken. Voelt wel lekker eerlijk gezegd….

• Linda

Das een behoorlijk alternatief Fred, gelijk wat tarwe erbij voor je brood, en vissen kun je vangen in de rivier. Voor melk kun je wel een vervanger regelen, als je geen koe of geit kunt houden. Er zullen vast mensen met een tuin zijn, maak er een moestuin van, je aardappels erbij. etc. Goedkoper kan haast niet.

Natuurlijk is het allemaal lastig en zijn we dit niet gewend. Maar niemand verplicht ons naar de supermarkt te gaan hoor. Ga dan niet, kan de kassiere ook geen fout maken waar je je om moet storen. Maar nee, dat willen de meesten mensen toch niet…zijn we veels te lui voor…Eerlijk is eerlijk…………….. :-D

• Linda

En ik raad het iedereen aan die overal controle op meent te moeten houden!!!

Regel je eigen voedsel.

• Linda

Het moraal van het verhaal is natuurlijk hoe relatief alles is…in het ergste geval als het je leven in beslag gaat nemen, die oplichterij en die domme mensen, neem een enkeltje naar de jungle en ga daar ook gelijk je eigen tekortkomingen onderzoeken….ik wed dat de meesten gillend terug komen en vol bewondering in de toekomst de supermarkt binnen stappen en hun schouder ophalen als iets misleidend is, of als er een foutje wordt gemaakt…………Je ondergaat immers geen ramp.

• Fred

Okee, ik wil ook niet overdrijven. Ik ben nog nooit verder dan Spanje geweest en ben onbekend met echte armoede.

Zal er vandaag rekening mee houden als ik naar de Dekamarkt ga. :):)

Maar toch, er zijn ook in Nederland steeds meer mensen die weinig te besteden hebben. Als je dan voor 89 cent een paprika koopt, of bewust op aanbiedingen afgaat, dan wil je ook waar voor je geld.

Groet Fred

• Fred

Ik ga onmiddelijk mijn balkon volzetten met zelfkweek. :):)

• Ellen XL

Maar toch, er zijn ook in Nederland steeds meer mensen die weinig te besteden hebben. Adus Fred.

Klopt! Ik heb geen auto om mee heen en weer naar de supermarkt te rijden, ben tot noord Frankrijk gekomen in mijn 56 jarige leven en ik kan niet eens net zo veel paprika's kopen als ik wil. Maar met mij gaat het nog redelijk goed.

Het kan in andere landen wel veel slechter zijn dat is heel rot voor die mensen.

Het is wel makkelijk te zeggen dat het in verweggistan slecht is.

Maar heeft Linda wel eens gehoord van de 4de wereld?

Dat zijn mensen die in onze welvaartmaatschappij net zo leven als die mensen in de 3de wereldlanden waar ze het over heeft.

Die mensen leven in een flat op het beton, met een gezinnetje of op hun oude dag, zonder stroom, gas of water (dat is afgesloten ook in de winter) het eten is spul wat Linda zo in de container mieterd als er al wat is.

Het rottige van de 4de wereld is dat je geacht wordt mee te kunnen doen aan de welvaartsmaatschappij, terwijl in de 3de wereld gewoon iedereen zo is.

Wat krijg je dan? Die mensen krijgen ook nog verwijten, het zal wel aan hun zelf liggen, ze zullen wel drinken of zo iets.

Hun kinderen stinken en moeten maar afgepakt worden!

Als Linda of wie dan ook belangstelling heeft voor een excursie bij de 4de wereldgezinnen en ouden van dagen dan weet ik wel adresjes!

Neem dan gelijk wat dubbeltjes mee om op de grond te strooien…

Groetjes van Ellen

• Linda

Ik ben wel bekend Ellen met mensen die nada niks hebben in dit land; wat wil je daarmee zeggen? Mag mijn beleving toch wel onder woorden brengen..