Ziekelijke jaloezie!

• Michel

Alleen jammer dat het topic al weer vier jaar oud is :X

Zijn hier geen forumbeheerders die dit in de gaten houden als een topic van jarenoud weer omhooggekickd wordt?

Wana, Azalaia, een taak voor julle misschien?

• anoniem

Heey brigitte.

Ik herken jou probleem wel ja.

Kijk ik heb ook veel problemen met mijn vriendin.

Omdat ik ook zo ben als zij.

En daar wordt je zekker gek van.

maar ik weet jammer genoeg niet de oplossing maar ik kan je wel paar tips geven dat het wel goed gaat,

maar dat is dan aan jou of je daar iets mee kan natuurlijk.

bijvoorbeeld: als ik over straat loop en ik zie een jongen langs lopen kijk ik naar hem en mijn vriendin,

als ik denk dat ze kijkt dan stop ik ff met denken snap je denk aan iets leuks wat je gedaan hebt met je partner wek positieve gedachtes op zodat je niet boos wordt om niks.

of bijvoorbeeld :dat over msn wat je vertelt, dat is dan het zelfde denk aan andere dingen praat met je parner over problemen,

die jullie hebben of menings verschillen…maar bij mij is nog niet helemaal goed hooor ik ben nog wel ziek jaloers maar wel minder als eerst en waarom omdat ik voor haar wil gaan en ik weet wel bij me eigen dat ik het niet moet doen anders ben ik haar kwijt! want het werkt dan zo niet. dus denk aan leuke dingen praat met je partner over zulke dingen en doe leuke dingen in het weekend met zijn 2en ervan genieten want dan doe je dingen met zijn 2 en ben je minder wanttrouw (bang dus dat hij naar een ander gaat) .

ik hoop dat dit help en zo niet ja was toch fijn om dit kwijt te kunnen.

gr. Anoniem

• The Sun

Misschien heb je gewoon een paranoide persoonlijkheid!?

• pluis

hoe kom je aan zo'n bron voor onvoorwaardelijke liefde? Komt die uit jezelf? Doe je dat dmv. meditatie? Ik hoor het graag!

• mtm

Gerben Schreef:

——————————————————-

> Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood.

> Daar tussenin zul je liefhebben, beminnen en

> houden van maar zal je waarschijnlijk 1 of

> meerdere keren bedrogen worden.

> Als iemand niet te vertrouwen is dan kan je dit

> niet veranderen door hem/haar te controleren.

> Je kunt dit wel veranderen door openheid aan te

> moedigen.

> Dan weet je tenminste zeker dat je jaloers gedrag

> niet de oorzaak is van een gefaalde relatie en dat

> je partner alle kans heeft gehad om zijn gevoelens

> met jou te delen.

> Dat idee geeft veel rust en zal je jaloezie voor

> een groot deel weghalen!

————

Deze reactie spreekt me wel aan. Een beetje controle op de trouw van je partner lijkt me wel goed, maar het is belangrijker om er naar te streven dat je partner zich vrij voelt om zijn gevoelens voor andere vrouwen met jou te bespreken, zonder hem daartoe onder druk te zetten.

En bereid jezelf erop voor dat relaties vaak niet levenslang duren. Soms wel, maar dikwijls stopt een relatie door wat voor oorzaak dan ook. En overspel komt vaak voor. Bereid je er dus een beetje op voor dat dat ook jou kan overkomen en dat dat niet het einde van de wereld betekent. Leer dat relativeren en leer om ook alleen te kunnen zijn en zelfstandig je leven te kunnen leiden.

Daarvoor moet je dus wel allerlei dingen zelf kunnen, zoals omgaan met financiën en zelf een woning kunnen zoeken, eenvoudige technische klusjes doen, je eigen geld verdienen, enz.

Zoek nu al verstandige vrienden die je daarbij kunnen helpen, als dat ooit nodig mocht zijn. Ook familie en buren kunnen daarbij belangrijk zijn.

Als je partner je eventueel ooit zou verlaten, kun je gewoon een andere partner zoeken via een hobbyclub, datingsite of chatroom. Of via werk of vrienden, horeca, uitjes, vakantie enz… Misschien vind je dan zelfs een partner waar je nog gelukkiger mee bent dan nu. Als je die instelling hebt, is er bovendien meer kans dat je huidig relatie overleeft.

Verdiep je ook eens in polyamorie/polyamory, waarbij je duidelijk afspraken maakt met elkaar over intimiteit met anderen. Maar polyamorie kan een risico voor je relatie zijn. En je moet daarvoor wel eerst een goede relatie met elkaar hebben.

• *Sabrina

Hallo allemaal,

Ik herken dit probleem echt heel goed,

Ik zit zelf bij een psygoloog in therapie.

Ik word al gek als mijn vriend naar een foto kijk met iemand in een bikini.

Of als we tv kijken kan ik ook helemaal doordraaien als er dan iets opkomt met daarin veel bloot. ik ben benieuwd of meer mensen dit ook herkennen?

Of als we op straat lopen en ik denk of zie dat hij naar een ander kijkt dan hebben we al

meteen de grootste oorlog,

Afentoe denk ik dat ik echt de enigste ben met dit probleem, maar hier zie ik dat meer mensen er moeite mee hebben , hebben jullie misschien tips hoe jullie ermee omgaan?

Ik ga zelf dan naar een psygoloog maar tot nu toe is er nog niks veranderd,

Gr Sabrina

• Mike

Dag Sabrina,

Uw probleem heet “bezitterigheid”. U denkt dat u uw partner bezit, maar dat is niet zo.

U eist heel veel, wonderlijk dat uw partner nog bij u is vind ik.

Kunt u hem niet vrijlaten of wordt u dan bang?

Sterkte

• Mike

Of bent u bang en klampt u zich daarom aan hem vast met alle nodige complicaties van dien

• pappa59

Beste sabrine je partner heeft voor jou gekozen dus waar maak je je druk om :)hoe moet het als hij naar de kroeg gaat met vrienden en een lekker biertje drinkt ga je toch niet aan hem vragen of er ook dames waren???Wat een verstand wil je je partner houden moet je dat jaloerse overboord gooien voordat ie wegloopt of gaat slaan want dan is het eind zoek.Veel sterkte.vr.gr.