stap tussen online en irl

  • danja

    Graag gedaan Lisa.Ik hoop dat het je snel beter zal gaan!Laat het later nog eens weten?

    Groetjes Danja.

  • lisa84

    Beste Danja

    Ik heb inmiddels nu 4 gesprekken gehad, en er staan er nog voor mijn gevoel erg veel op de planning.. diagnose complexe ptss, waarover ik niet eens weet of ik er echt blij van moet worden te weten hoe het heet.. maar goed dat terzijde.. Er wordt gestart met EMDR maar voorlopig was ik nog te instabiel …. Dus het is even uitgesteld.. Vakantietijd is overigens altijd de slechtste tijd voor mij voor herinneringen enz.. en ik stort me normaal op mijn werk om afleiding te hebben wat nu ook niet echt kan in vakantietijd.. maar goed over 2 weken mag ik weer beginnen gelukkig.. (ik weet dat velen hier anders over denken)…

    Mijn opmerking van niet over het verleden willen praten en het puur over de combi met relatie nu praten gaat waarschijnlijk niet helemaal op.. al is het dat de relatieproblemen deels voort komen uit de herbelevingen over toen, die er ook zijn als mijn man er niet is, dus het is niet dat dit het enige probleem is, het is alleen dat hij erg veel moeite heeft mij de ruimte te geven om het aan te pakken, omdat hij het liefste niets merkt over mijn verleden. Heel lang heeft mijn man geprobeerd door te pushen me over lijnen te trekken, maar het heeft eigenlijk relatie alleen gesloopt.. Maar goed hij dacht dat het kon helpen, maar heeft nu ook door dat het tegen gewerkt heeft omdat ik juist weer dwang voelde ondanks dat hij dat niet zo bedoelde..

    Over de toekomst durf ik weinig te zeggen.. Mijn man gaat kijken of hij er nu zoals het nu is mee om kan gaan.. Maar weet dat dus ook niet zeker, ik heb juist daarom soms de neiging alle verbindingen nu al door te hakken… maar dat is deels ook vluchtgedrag waarvan ik weet dat ik dat altijd doe als er problemen zijn in vriendschappen of relaties in het heden door het verleden.. Maar goed uit een huwelijk wegspringen ervoor is misschien ook wel weer extreem, al kost het momenteel verdomd veel moeite om te vechten voor me waardoor ik soms even liever opgeef.. Maar goed weer wegrennen en alleen zijn geeft me wel rust, maar het cirkeltje keert toch weer terug na 4 jaar ongeveer als ik kijk in het verleden.. dus nu maar ff kijken hoe ik er uit kom als ik eens niet zelf knopen door ga hakken zolang als het gaat..

    lekker warrig dit allemaal maar goed… zit dus in therapie en verder blijf ik het nog altijd dood eng vinden.. echt praten over dingen uit verleden enz kan ik nog niet, zeker erbij bedenken wat het met mijn gevoel doet is onmogelijk, dat is zo goed als uitgeschakelt bij me zodat ik maar niet merk wat dingen met mij doen.. maar het probleem is aardig in kaart gebracht.. en geloof dat ik voorlopig er nog wel zit ghehe.. Echt veel beter gaat het nog niet, misschien tijdelijk nog wel ff wat slechter ivm krasdrang wat terug was.. maar ik leer dat wel nog een keer onder controle krijgen.. het is me eerder gelukt, dus dat gevecht win ik wel nog een keer, het gevecht tegen de herbelevingen zal misschien wel lastiger worden maar komt goed:)

    dus mja ik baal dat het niet per internet kon.. zeker ivm het geregel voor vrije tijd enz.. maar goed.. mijn werk heeft een rooster aangepast.

    groetjes en bedankt!

    lisa

  • danja

    beste lisa.heel veel sterkte gewenst!groetjes danja.

  • lisa84

    Dankjewel!

  • danja

    you go girl!jij komt er wel…jouw leven is van jou,de toekomst ontrolt zich vanaf nu.liefs en groetjes danja.

  • lisa84

    Het enige grappige wat ik aan mezelf merk, is dat ik het liefst nu al klaar was, dat ik alweer door wilde wandelen in mijn leven zoals ik altijd gedaan had, keihard werken en zorgen dat er totaal geen tijd over bleef om te piekeren of iets.. merk alleen nu tegelijk op hoe hard ik mezelf weer tegenkom dat ik toch weer terug zit bij alles wat ik voor de vakantie had, weinig slaap en constante trillingen enz.. pff.. dacht dat ik mijn eigen hoofd en gedachten volledig bestuurde en in de hand had.. moet ik dan toch weer op terug komen geloof ik.. maar goed kom er wel weer ooit :)

  • Mike

    Dat klinkt als een vlucht. vluchten in werk.

    Waarom zou je geen vrede met jezelf willen sluiten?

    Het enige waar je werkelijk voor vlucht is “iets” dat in jouw hart leeft.

    Neem van mij aan: leer te wandelen, ipv te rennen.

    Vluchtgedrag brengt ook gejaag met zich mee. En van gejaagdheid is niemand ooit gezonder geworden.

    Sterkte en zegen gewenst.

  • danja

    kijk,dit ben ik nu helemaal met mike eens lisa….er was ooit een liedje met de tekst…everywhere you go,you always take the weather( with you) je moet de vrede in jezelf vinden,en die kun je alleen in jezelf vinden.wat jou is aangedaan moet je verwerken,maar de kern lisa,waar ook vrede te vinden is,zonder jachtigheid,die is er nog steeds.lieve lisa,durf toe te laten,ook je pijn,je herbelevingen…maar stapje voor stapje.probeer in je hart een plekje(of als je wilt een hele wereld :-) te creeeren waar jij veilig bent,ga om met mensen waar je veilig bent.het begint in jou.de onveiligheid van toen kan je verwerken.en nu je volwassen bent…zorg dat je je veilig gaat voelen.met en in je omgeving,maar vooraljezelf.omgeving,momjezelf.jezelf.probeer te zeggen,ik.

  • danja

    ben mijn eigen beste vriendin.hou bovenal vertrouwen in jouwzelf.het gaat stapje voor stapje,en misschien niet zo snel als je wilt…maar je komt er wel!verwerken kost tijd.maar kijk ook naar het nu.neem ook letterlijk eens de tijd om te wandelen,en neem de omgeving dan intens in je op.de tijd van de mooie herfstkleuren komt er weer aan.zoals de seizoenen gaan,zo zal ook deze moeilijke tijd in jouw leven weer voorbij gaan,en zullen er weer nieuwe seizoenen zijn,ook in jouw leven.ik denk aan je meis en ik wens je sterkte en succes!respectgroet danja!

  • danja

    en o pfff lieve lisa,je verhaal is zo herkenbaar!ook ik ben ook beschadigd door foute “hulpverleners” liep tegen muren op,werd opnieuw gebruikt en beschadigd…kan me je wantrouwen zo goed voorstellen.ik vertrouwde ook niemand meer,echt helemaal niemand,door wat was gebeurd.maar ik heb nu goede hulp.helemaal mijn vertrouwen geven zal ik van mijn leven waarschijnlijk niet meer kunnen,je weet maar nooit,maar ik heb nu in elk geval echte,goede en naar ik sterk vermoed oprechte hulp.dit zijn geen muren.hier zit een hart in de hulpverlening….dat merk.ik.wel…en dat wens ik jou ook toe dat je de goede hulp nu treft.liefs danja.