stap tussen online en irl

  • lisa84

    hmm gisteren nog een gesprek gehad met mijn man over alles.. het komt er dan stukje bij beetje verder uit dat hij mij als dader ziet die zijn leven verwoest, simpelweg omdat hij de daadwerkelijke daders niet mag aanpakken van mij, omdat hij dan stappen zet die ik op den duur moet durven zetten… op mijn manier.. zonder dat de hele hel losbreekt terwijl ik nog zo instabiel als de pest ben.. dus oke volgens hem ben ik de dader.. doet me onwijs pijn om zo aangesproken te worden, omdat het voelt alsof ik nu overal aan schuldig ben maar goed…

    maar buiten dat geeft hij aan dat hij nooit zal accepteren dat ik blokkeer als hij meer wil dan ik kan, blokkades zijn er voor hem om omheen te stappen.. maar hij ziet niet dat ik blokkeer omdat hij een grens bij mij bereikt.. in dat geval ben ik dus geen volwaardige vrouw in zijn ogen.. en hij blijft iedere blokkade van me oppakken alsof het aan hem ligt, ofwel niet zoenen komt door hem en het feit dat er in mijn hoofd een totaal ander beeld dwars zit wilt hij gewoon niet begrijpen…

    wat zijn sommige gesprekken toch heerlijk verhelderend… jammer dat ie hier niet even voor het huwelijk zo open over was.. maar goed voor mij is het nu tijd om los te gaan laten van het huwelijk, en hopen dat hij snel een huisje vind.. het is namelijk op deze manier eh.. vrij toekomstloos

  • lisa84

    Wel bijzonder overigens weer.. Nu weer bij schoonmoeders die me vorige keer raaktrapte dat ik mijn best niet genoeg deed en geen goede hulp zorgt.. En nu ik gisteren alleen ff tijdens therapie een psychiater erbij kreeg voor slaappillen, denkt ze ineens dat ik het geweldig doe en dat mijn man maar eens goed moet nadenken over alles.. Ach whatever, maar goed haar beeld over mij is al weer wat bijgesteld… Voor zover dat mogelijk is.. Heerlijk die mensen die puur naar de titels van hulpverleners kijken ipv te vragen naar hoe het tijdens therapie gaat.. Schijnbaar is een recept uitschrijven in haar ogen meer waard dan alle uren therapie lol.. Heerlijk kortzichtig.. Dat ik door haar me nu drie weken rot gevoeld heb.. Pff jaja ik weet het dat heb ik zelf toegestaan.. Ja ik moet nog aan de slag met mijn ego.. Ik weet het.. Nu de uitvoering nog..

  • lisa84

    Hey Danja,

    Misschien een vraag, hoe ga jij om met de dissociatie? mag ook prive reageren als je wilt. Ik weet pas sinds kort dat het zo heet, heb het wel al lang.. maar ik dacht dat ik het nu goed in de hand had, maar juist nu gaat het om totaal niets weer mis, was al bijna een maand van de AM af, en voila om niets is het terug om uit een dissociatie te komen.. heb jij toevallig tips?

    liefs lisa

  • danja

    klinkt heftig lisa…ik hoop dat je genoeg vertrouwen in je hulpverlener kan krijgen en dat emdr iets voor jou kan betekenen.liefs van danja.