heb het weer gehad!!! maar nu om iets anders..

  • valerie

    ik heb geen mail ontvangen, volgens mij is die niet goed gegaan

    liefs

  • Hyperactief

    Hoi valerie, speelt de rol Marokkaanse met Nederlandse man/ vriend misschien ook een rol bij jou “ontworteling”, waarmee ik bedoel de druk van buitenaf ??? Die combinatie is toch vrij zelden, en ik zou me voor kunnen stellen dat de uitgeoefende druk door andere Marokkanen een rol van belang zou kunnen zijn bij hoe jij e.e.a. ervaart ??? Groetjes v Hyperactief

  • valerie

    het spijt me voor je Annelies, voor jou zal het ook niet makkelijk zijn..

    Ik heb niemand om mij aan op te trekken, en dat komt omdat er veel mensen om mij heen zijn die eerder jaloers en afgunstig zijn dan dat ze mij willen helpen.

    Ik merk het gewoon aan de omgang met mij, zelf met mijn eigen zusje. Op een gegeven moment had ik zoveel ellende gezien en wat mensen mij wel niet aan konden doen dat ik een muur om mijzelf heen bouwde.

    ik wou niemand, ik wil geen vrienden, want die zijn er niet.

    Ik heb gewoon alleen maar ellende gehad, ik zal een paar voorbeelden noemen misschien wordt het dan duidelijker.

    Het begon dus bij het verlies van mijn moeder… ik steunde op mijn schoonmoeder maar die steun kreeg ik niet… alles draaide om haar dochter.. en ze deed echt alles voor haar oudste zoon en zijn kinderen.

    maar ze bemoeit zich wel met ons leven, het moet zus en zo.. en ik mag geen marokaans zijn.. altijd maar mij kleineren.. deed het nooit goed.

    ik heb het gewoon niet getroffen.. mensen zijn zo negatief dat ik er negatief van wordt.. dat is ECHT zo.. want je wil niet weten hoe positief ik altijd ben geweest..

    mijn broertjes zie ik niet meer. ik heb zoveel voor ze gedaan.. waarom.. omdat ik te nederlands was?? dat is echt wat ze hebben geleerd van mijn andere zus..

    gewoon heel veel pech.. en wat hoor ik dan.. neem er afstand van.. en laat ze allemaal maar.. mijn schoonma is ook een raar mens hoor… maar goed.. zo gezegd zo gedaan..

    maar wat gebeurd er dan.. ik hou niemand meer over.. ben alleen maar aan het werk en thuis.. ik kom nergens meer.. mijn schoonmoeder past wel op de kids.. maar ook alleen maar omdat ze geen ruzie wil.. dat doet ze niet van harte hoor…

    zulke dingen.. hoeveel kan een mens dan nog aan.. dan heb ik wel een man.. maar die weet daar niet mee om te gaan.. die is zo koud opgevoed.. dat hij mij gewoon niet kan troosten.. ik voel dat gewoon… ik mis heel wat in mijn leven hoor..

    vooral liefde en aandacht en dan vooral positieve aandacht… ik moet het opzoeken.. en eruit gaan.. want zo hou ik het echt niet vol.

    liefs

    valerie

  • Alkien

    Die was niet vor jou bedoeld maar voor mij. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • valerie

    Ja hyper dat speel wel degelijk een grote rol… er is zoveel druk van buitenaf.. ook mijn familie legt druk op mij.. ze hebben het ondanks alles wel geaccepteerd maar ze gaan toch anders met mij om. Ik voel mij totaal geen zus meer… het is gewoon over.. en de gemeenschap kijkt mij weleens heel raar aan.. maar daar heb ik wel @!#$ aan.. maar mijn broertjes… en ook mijn schoonfamilie… die vind gewoon dat ik nederlandse moet zijn.. ik voel mij gediscrimineerd…

    ik zit er echt tussen in..als ik marokaans praat tegen mijn kinderen.. en mijn schoonmoeder hoort dat.. dan zegt ze zulke gekke dingen tegen mijn kinderen zodat ik ermee ophou.. ik voel mij zo opgesloten.. omdat ik niet mijn eigen levenswijze kan voortleven. Ik voel mij belemmerd door velen.. maar ze past op mijn kinderen.. en op het moment spreek ik marokaans met ze als ze er niet bij is.

    zodra ze komt oppassen hou ik mij stil en praat ik weer nederlands.. straks is het oppassen voorbij.. en gaat mijn jongste ook naar school en dan zal ik weer meer marokaans met ze praten..

    maar het is toch echt erg.. dat ik mij door zo iemand laat leiden.. ik moet toch gewoon zeggen dat ze zich daar niet mee moet bemoeien..

    en mijn familie net zo.. mijn zusje wil ik dat ik zo ben zoals zij.. ik ben gewoon veranderd en soms meer nederlands dan marokkaans.. maar ik wordt niet zo geaccepteerd.. en dat dat zo veel pijn… echt heel veel pijn doet het…ik voel mij nergens thuis of begrepen… echt ontworteld ben ik….

    liefs

  • valerie

    oke nou begrijp ik het…

    liefs

  • valerie

    Weet je.. het zijn ook de vooroordelen… die zijn zo kwetsend… Hyper en Alkien vertelden al eerder dat ze ook bevooroordeeld worden door hun uiterlijk… dat is bij mij precies hetzelfde maar dan om mijn ras.

    En daar komt bij dat en mijn schoonfamilie mij niet accepteerd zoals ik ben.. en ook mijn familie niet accepteerd zoals ik ben.. dus wordt ik gewoon weg niet geaccepteerd

    en als een een dubbelleven leidt dus val allebei wat snoep om het zo maar te zeggen.. dan is het ook niet goed.. het is gewoon nooit goed.. en ik weet niet meer waar ik bij hoor.. ik probeer altijd mijzelf te zijn.. maar kan ik mijzelf zijn met zoveel negatieve gedachtes om mij heen…

    want negatief ben ik helemaal niet.. maar ik wordt negatief gemaakt.. daarom wil ik zo graag vluchten.. ik wil heel vaak verhuizen … alleen maar om hier weg te zijn.. bij familie weg maar ook bij mensen die mij allemaal kennen weg.. iedereen kent mij gewoon

    mijn geschiedenis… mijn cultuur….ach jah.. ik weet niet of ik ooit begrepen wordt.. misschien wel niet.. hier ook niet misschien..

    liefs

    valerie

  • Alkien

    Maak je over “hier” maar geen zorgen valerie. We praten met je, niet over je. ;) En willen je steunen waar mogelijk. Ik begrijp je onmacht en je frustratie volkomen.

    Al kan ik me natuurlijk niet helemaal verplaatsen in het afkomst gebeuren. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik kom dagelijks jongeren van Marokkaanse afkomst tegen, en ik kan me hun woede en frustratie ook heel goed voorstellen.

    En begrijp dan ook best wel dat het vaak met hen uit de hand loopt.

    Als ik zie hoe sommige mensen tegen hen bezig zijn, dan wekt dat agressie op.

    Terwijl als je gewoon communiceert met ze je totaal geen problemen hebt.

    Althans ik heb het absoluut niet.

    Vaak zien mensen hen als criminelen terwijl je ze dan op voorhand al beschuldigd terwijl er niets aan de hand is.

    Mensen lopen in grote bogen om hen heen omdat ze bang zijn. Waarvoor ??? Vanwege het feit dat ze Marokkaan zijn………

    Vooroordelen en nog eens vooroordelen.

    En dan kan ik me voorstellen dat dit soort jongeren die ook bij het zoeken van een baan al vaak op voorhand uitgesloten worden, uiteindelijk een keer de laatste druppel krijgen en uit hun plaat gaan.

    Maak je geen zorgen voor wat het “hier” betreft dus valerie. Dat zit wel goed. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • valerie

    ach weet je.. misschien zeur ik ook wel teveel.. dan maar vooroordelen… ik denk dat ik dat altijd krijg en hou.. want ik ben nou eenmaal zo'n rottige marokkaanse.. alles hier in nederland wordt over 1 kam geschoren.. en je bent er mooi klaar mee.. of je je nou hollands voelt of niet… je zal er altijd zo uitzien… wat een maatschappij…!!!

  • Hyperactief

    Hoi valerie, een verdomd moeilijke situatie, maar probeer in je kleine kringetje je leven zo dragelijk mogelijk te houden, vergeet daarbij niet dat er ook Nederlanders genoeg zijn die dan wel niet tussen twee culturen in leven, maar door hun anders zijn ook geïsoleerd kunnen leven. Ik heb het geluk dat ik makkelijk contacten maak, en niet snel op een eenzaam eilandje zal belanden, maar veel mensen om me heen als vrienden of kennissenkring hoeft van mij allang niet meer, ik ga om met een klein groepje mensen waarvan ik weet dat gemeend is, hele huizen vol huichelaars op verjaarsvisites heb ik al vele jaren geleden afgeschaft, en dat bevalt me prima. Wat een ander ook zegt, JIJ heb de keuze wie je wel en wie je niet in je leven toelaat. Maar wat ik met dit bericht wil zeggen, is dat de problemen die jij aangeeft beslist niet cultuurgebonden is, kan overal voorkomen… Groetjes v Hyperactief