heb het weer gehad!!! maar nu om iets anders..

  • Alkien

    Waar het die maatschappij betreft valerie ben ik het helemaal met je eens. En ik vrees dat dit alleen nog maar erger kan worden.

    Ik ben geen doemdenker, maar zie wel de dingen die er om me heen gebeuren. Iets waar de meeste Nederlanders hun ogen voor sluiten.

    Je zult het moeten doen met wat je hebt. Alleen is het zaak daar het beste van te maken. en datdit niet altijd makkelijk kan ik me heel goed voorstellen.

    Zal je een klein voorbeeldje geven :

    Ik kwam vanmorgen met mijn 2 jongste kids bij de supermarkt hier om de hoek.

    Daar loopt elke dag een andere beveiliger rond.

    Met twee van hen kan ik perfekt door 1 deur. Tot het komische af zelfs.

    Vanmorgen stond er eentje, zo'n grote dikke wat oudere man. Ik groet de man netjes toen ik binnenkwam.

    Al direkt daarachteraan volgde hij mij en mijn koters door de winkel heen.

    Terwijl het stikte van de andere mensen pikte hij mij eruit om te volgen.

    Iedereen in die winkel kent mij daar,en zien mij graag komen vanwege mijn aparte manier van humor.

    Deze kerel echter had maling aan de manier waarop ik met het personeel omging, en dacht kennelijk dat ik uit was op andere dingen.

    Mijn uiterlijk was op dat moment weer in mijn nadeel.

    Ik deed net of ik niets doorhad en liep gewoon door.

    Op een bepaald moment zat hij weer in een pad achter mij, ik hobbelde gauw het hoekje om en bleef daar staan, hij was mij even kwijt, ik draaide me snel om en liep terug. Bijna tegen hem aan. Daar schrok hij kennelijk van en nam direkt rechtsomkeert de kuierlatten. Bij de uitgang ving hij mij weer op. Ik was al buiten en toen kwam ook hij naar buiten.

    Waarom ???

    Ik liet alleen mijn kinderen zoals elke zaterdag aan de overkant bij de sigarenwinkel een snoepje kopen, dus ik stond daar alleen gewoon even stil.

    Kennelijk was dat al aanleiding voor hem om buite de supermarkt mij nog te volgen.

    Zie je wat ik met dit verhaal bedoel ???

    Laat je niet kisten valerie. Probeer er boven te staan. Je kan het.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hoi valerie, zie mijn berichtje van 01-04-2006 10:22 http://www.prikpagina.nl/read.php?f=233&i=35816&t=35618

    Blijf niet in de slachtofferrol hangen, zeg het of schrijf het van je af, maak keuze's, jou kinderen hebben er niets aan als je er aan onderdoor gaat, je zal je kinderen toch willen behoeden neem ik aan dat ze dezelfde pijn zullen moeten ervaren als jou, dus doe er iets in positieve zin mee, daar is je hele gezin bij gebaat. Elders geluk zoeken werkt niet, want je neemt uiteindelijk jezelf mee.;) Kom op je kan het. Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Helemaal mee eens Hyper.

    Groetjes,

    Alkien.

  • valerie

    Dank je Hyper.. ja, dat kan misschien ook overal voorkomen..een heleboel ellende zit natuurlijk ook verstopt in mijn hoofd, mijn gevoel voor alles kan ik niet goed vertellen geloof ik.

    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik zelf kan bepalen met wie ik om wil gaan en met wie niet, ik zou ook makkelijk contacten kunnen leggen denk ik, maar heb mij er wel een poos van weerhouden omdat ik dus gepest werd, en over mij geroddeld werd, dat waren ook dames waar ik leuk mee dacht te kunnen omgaan.. kun je zien!!!

    Geen wonder dat je op een gegeven moment onzeker wordt over jezelf.. zo van doe ik het allemaal wel goed??

    Contacten leggen is moeilijk geworden omdat ik een gezinsleven heb, mijn eigen vriend wordt zelfs in de steek gelaten door zijn vrienden.. omdat zijn vrienden het te druk hebben met hun werk.. of zal dat ook afgunst en jaloezie zijn.

    je weet het gewoon niet meer.. ik vind het voor hem ook zo erg.. hij heeft ook niemand meer.. hoe leg je weer nieuwe contacten?

    Samen doen wij nog weleens iets gezelligs.. maar je moet altijd oppas regelen… en niet iedereen wil dat.. kortom ons leventje is saai… en gewoon… het wordt een sleur.. en daar wil ik ook graag uit.. maar niemand om mij heen wil met mij de deur uit.. en dat ligt aan mijn omgeving… mensen willen niet meer met mij omgaan.. door Roddels, Cultuur, en zelf heb ik er een stukje aan meegewerkt door een muur om mij heen te bouwen.. ik vertrouwde niemand meer en wou niks meer( depressie).

    liefs

    valerie

  • valerie

    Dank je Alkien, want daar ben ik dan al gauw bang voor..

    Ben er erg onzeker over geworden.. en ben soms misschien wel overdreven aardig naar mensen toe, omdat ik aardig gevonden wil worden.. en geen vooroordelen wil, maar ik kan je vertellen dat het 9 van de 10 keer niks helpt.. ik krijg altijd vooroordelen, hoe aardig ik ook ben. Dat heb ik allang gemerkt… Vooroordelen vind ik verschrikkelijk en je kan 1 persoon daar helemaal mee kapot maken.

    liefs

  • valerie

    Dank je .. .ik zal ook op jou pagina gaan kijken.. weet je .. 1 van de keuzes die ik gemaakt heb in mijn leven.. is het bewust kiezen van een naam voor mijn kinderen.

    Het klinkt heel triest maar ik heb mijn kinderen twee namen gegeven.. en waarom?

    Omdat marokanen niet echt geaccepteerd worden in nederland, ze worden al bevooroordeeld op hun naam.. ik heb ze dus een hollandse naam en een marokaanse naam gegeven.. hun voornaam is hollands.. hun tweede naam marokaans.

    Het allerliefst had ik ze een marokaanse voornaam gegeven.. maar dat kan niet.. dan zitten ze met hun toekomst.. en werk!!

    en toch doet het pijn… want diep in mijn hart had ik een andere keuze gemaakt.. dat zijn allemaal dingen.. waar ik ook mijzelf mee kwets.. alleen maar omdat het moet.. en niet anders kan voor hun toekomst.

    liefs

    valerie

  • Alkien

    Wees en blijf gewoon jezelf. Probeer het niet TE GOED te doen. Gewoon lekker jezelf blijven en proberen maling te hebben aan de rest.

    Kijk eens in de spiegel, jij bent wie je bent, en een ander heeft daar niets mee te maken.

    Zeg tegen jezelf dat jij het getroffen hebt met een lieve vriend en kinderen.

    De rest is bijzaak.

    Als iemand echt bevriend met je wil zijn komt dat vanzelf. Daar loop je tegenaan, zelf opzoeken in deze zal bij die mensen in jou omgeving alleen maar averechts werken.

    Kop op meis. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • valerie

    Jezus wat erg zeg… maar het komt mij wel bekend voor hoor.. het is bij mij zelfs zo erg geweest.. dat als ik in een winkel dacht dat ik in de gaten gehouden werd .. of ik wel wat zou gaan stelen, dan kocht ik expres wat meer dan normaal en ook al was het duur voor mij doen.. dat ik dan toch nog laat zien dat ik het netjes afreken.

    dat is toch al erg.. dat ik daar ook nog mij best voor doe.. maar inderdaad zeg.. vreselijk dat je zo bevooroordeeld wordt op je uiterlijk.. je kun ja bijna jezelf niet zijn man!!

    En dat in een land als nederland.. dit is toch een vrij land.. wat hebben mensen toch met elkaar.. ik zit heel anders in elkaar…

    Ik laat echt iedereen in zijn waarde.. iedereen moet doen wat die wil doen.. ik bemoei mij met niemand.. iedereen is zoals die is.. en zo zouden veel meer mensen moeten denken…

    Gatver… ze hebben gewoon niks te doen.. en willen stoer overkomen.. zoals die beveiliger dan…. ik zou er langs zijn gelopen en overdreven gegroet hebben.. wat een kerel zeg…

    Trek je er inderdaad niks van aan.. want die mensen weten gewoon niet beter…

    liefs

    valerie

  • valerie

    volgens mij is het niet jou prikpagina Hyper.. ik kom op een stukje van mijzelf uit.. kun je het opnieuw tikken voor mij.. ik wil het heel graag lezen..

    liefs

    valerie

  • Alkien

    Dat is het nou juist valerie. Ik vind het helemaal niet erg. Ik ben mezelf, en hoe iemand anders daar over denkt denkt zal me een worst wezen.

    Ik verander mijzelf niet voor anderen.

    Als iemand mij niet vertrouwd zegt dat meer over die persoon dan over mij.

    Want ze hebben totaal niet in de gaten dat er veel meer mensen zijn in nette pakkies die de boel leeg roven dan ze beseffen.

    Maar daar kijken ze niet naar om vanwege het feit dat ze er zo netjes strak in het pak uitzien.

    Dus ik lach er gewoon om. ;)

    Groet,

    Alkien.