Dank je Hyper.. ja, dat kan misschien ook overal voorkomen..een heleboel ellende zit natuurlijk ook verstopt in mijn hoofd, mijn gevoel voor alles kan ik niet goed vertellen geloof ik. Aldus: valerie.
Hoi valerie, geen dank, en wat jou gevoel betreft ook al klinkt dat misschien gek voor iemand die je niet persoonlijk kan begrijp ik precies wat je ervaart.
Je bent een gevoelsmens die hulpverleners/ sters snel neer zullen zetten als overgevoelig. Gewoon het hart op de juiste plek en laat andere mensen in hun waarde, hetzelfde verwacht je eigenlijk van anderen, maar daar wordt je keer op keer mee teleurgesteld.
Je heb het idee dat je continue op je tenen moet lopen, en dat je jezelf steeds moet bewijzen, maar ziet dat dit niet werkt waardoor je weer verder in de negatieve spiraal wegzakt.
Op zich is dit heel verklaarbaar, want alle energie stop jij nu in een onhaalbaar doel, dat mergelt je uit.
Je staat voor anderen klaar, en net als je denkt dat anderen jou waarderen omdat ze jou hulp nodig hebben, krijg je weer een trap na, althans zo voelt het.
Kijken van vreemde mensen naar je voeld al alsof er over je gel.u.l.t is, of dat je als van een andere planeet zien.
Tot zover een schets van wat ik denk wat jij ervaart, zeg het maar als ik het helemaal mis heb….
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik zelf kan bepalen met wie ik om wil gaan en met wie niet, ik zou ook makkelijk contacten kunnen leggen denk ik, maar heb mij er wel een poos van weerhouden omdat ik dus gepest werd, en over mij geroddeld werd, dat waren ook dames waar ik leuk mee dacht te kunnen omgaan.. kun je zien!!! Aldus: valerie.
Oké, toch zou je deze ervaringen positief om moeten zetten hoe moeilijk dat misschien ook lijkt, het zou je sterker en waakzamer moeten kunnen maken, afhankelijk van hoe jij het oppakt.
Geen wonder dat je op een gegeven moment onzeker wordt over jezelf.. zo van doe ik het allemaal wel goed?? Aldus: valerie.
Neem van mij aan, bij sommige mensen doe je het nooit goed, ze zullen altijd weer wat vinden om jou te kunnen beheersen, dat laatste moet je niet toelaten, het gaat erom dat jij weet wat goed is en wat je goed doet, zodra je de deur dichttrekt ben je ze kwijt.
Contacten leggen is moeilijk geworden omdat ik een gezinsleven heb, mijn eigen vriend wordt zelfs in de steek gelaten door zijn vrienden.. omdat zijn vrienden het te druk hebben met hun werk.. of zal dat ook afgunst en jaloezie zijn. Aldus: valerie.
Kan van alles zijn, mensen kunnen heel lief en aardig in je gezicht doen en achter je rug je af maken, maar ook daar mee, zulke klojos zijn jullie vriendschap niet waard. Ik heb liever mensen die recht voor zijn raap iets tegen je zeggen, dan kun je er wat mee, en dan ben je het ook vaak na 5 minuten weer vergeten, omdat het uitgepraat is, veel gezonder om met zulke mensen om te gaan.
je weet het gewoon niet meer.. ik vind het voor hem ook zo erg.. hij heeft ook niemand meer.. hoe leg je weer nieuwe contacten? Aldus: valerie.
Niet forceren, leuke mensen zijn er, en ook al denk je dat je ze gevonden heb, kan dat ook nieuwe teleurstellingen geven, soms na jaren, het hoort erbij en maakt wie je bent, zie het alleen niet gelijk als het einde van de wereld, pak het positiever op.
Samen doen wij nog weleens iets gezelligs.. maar je moet altijd oppas regelen… en niet iedereen wil dat.. kortom ons leventje is saai… en gewoon… het wordt een sleur.. en daar wil ik ook graag uit.. maar niemand om mij heen wil met mij de deur uit.. en dat ligt aan mijn omgeving… mensen willen niet meer met mij omgaan.. door Roddels, Cultuur, en zelf heb ik er een stukje aan meegewerkt door een muur om mij heen te bouwen.. ik vertrouwde niemand meer en wou niks meer( depressie). Aldus: valerie.
Schrijf de dingen die je zo graag in het leven wil eens op, en probeer ze met kleine stapjes te verwezenlijken. Schrijf geen onhaalbare doelen op, en stel geen onhaalbare doelen aan jezelf, beter twee kleine stapjes verwezenlijkt terwijl je er één als doel had wat weer positief werkt, als helemaal niets. Groetjes v Hyperactief