heb het weer gehad!!! maar nu om iets anders..

  • Hyperactief

    Dank je Hyper.. ja, dat kan misschien ook overal voorkomen..een heleboel ellende zit natuurlijk ook verstopt in mijn hoofd, mijn gevoel voor alles kan ik niet goed vertellen geloof ik. Aldus: valerie.

    Hoi valerie, geen dank, en wat jou gevoel betreft ook al klinkt dat misschien gek voor iemand die je niet persoonlijk kan begrijp ik precies wat je ervaart.

    Je bent een gevoelsmens die hulpverleners/ sters snel neer zullen zetten als overgevoelig. Gewoon het hart op de juiste plek en laat andere mensen in hun waarde, hetzelfde verwacht je eigenlijk van anderen, maar daar wordt je keer op keer mee teleurgesteld.

    Je heb het idee dat je continue op je tenen moet lopen, en dat je jezelf steeds moet bewijzen, maar ziet dat dit niet werkt waardoor je weer verder in de negatieve spiraal wegzakt.

    Op zich is dit heel verklaarbaar, want alle energie stop jij nu in een onhaalbaar doel, dat mergelt je uit.

    Je staat voor anderen klaar, en net als je denkt dat anderen jou waarderen omdat ze jou hulp nodig hebben, krijg je weer een trap na, althans zo voelt het.

    Kijken van vreemde mensen naar je voeld al alsof er over je gel.u.l.t is, of dat je als van een andere planeet zien.

    Tot zover een schets van wat ik denk wat jij ervaart, zeg het maar als ik het helemaal mis heb….

    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik zelf kan bepalen met wie ik om wil gaan en met wie niet, ik zou ook makkelijk contacten kunnen leggen denk ik, maar heb mij er wel een poos van weerhouden omdat ik dus gepest werd, en over mij geroddeld werd, dat waren ook dames waar ik leuk mee dacht te kunnen omgaan.. kun je zien!!! Aldus: valerie.

    Oké, toch zou je deze ervaringen positief om moeten zetten hoe moeilijk dat misschien ook lijkt, het zou je sterker en waakzamer moeten kunnen maken, afhankelijk van hoe jij het oppakt.

    Geen wonder dat je op een gegeven moment onzeker wordt over jezelf.. zo van doe ik het allemaal wel goed?? Aldus: valerie.

    Neem van mij aan, bij sommige mensen doe je het nooit goed, ze zullen altijd weer wat vinden om jou te kunnen beheersen, dat laatste moet je niet toelaten, het gaat erom dat jij weet wat goed is en wat je goed doet, zodra je de deur dichttrekt ben je ze kwijt.

    Contacten leggen is moeilijk geworden omdat ik een gezinsleven heb, mijn eigen vriend wordt zelfs in de steek gelaten door zijn vrienden.. omdat zijn vrienden het te druk hebben met hun werk.. of zal dat ook afgunst en jaloezie zijn. Aldus: valerie.

    Kan van alles zijn, mensen kunnen heel lief en aardig in je gezicht doen en achter je rug je af maken, maar ook daar mee, zulke klojos zijn jullie vriendschap niet waard. Ik heb liever mensen die recht voor zijn raap iets tegen je zeggen, dan kun je er wat mee, en dan ben je het ook vaak na 5 minuten weer vergeten, omdat het uitgepraat is, veel gezonder om met zulke mensen om te gaan.

    je weet het gewoon niet meer.. ik vind het voor hem ook zo erg.. hij heeft ook niemand meer.. hoe leg je weer nieuwe contacten? Aldus: valerie.

    Niet forceren, leuke mensen zijn er, en ook al denk je dat je ze gevonden heb, kan dat ook nieuwe teleurstellingen geven, soms na jaren, het hoort erbij en maakt wie je bent, zie het alleen niet gelijk als het einde van de wereld, pak het positiever op.

    Samen doen wij nog weleens iets gezelligs.. maar je moet altijd oppas regelen… en niet iedereen wil dat.. kortom ons leventje is saai… en gewoon… het wordt een sleur.. en daar wil ik ook graag uit.. maar niemand om mij heen wil met mij de deur uit.. en dat ligt aan mijn omgeving… mensen willen niet meer met mij omgaan.. door Roddels, Cultuur, en zelf heb ik er een stukje aan meegewerkt door een muur om mij heen te bouwen.. ik vertrouwde niemand meer en wou niks meer( depressie). Aldus: valerie.

    Schrijf de dingen die je zo graag in het leven wil eens op, en probeer ze met kleine stapjes te verwezenlijken. Schrijf geen onhaalbare doelen op, en stel geen onhaalbare doelen aan jezelf, beter twee kleine stapjes verwezenlijkt terwijl je er één als doel had wat weer positief werkt, als helemaal niets. Groetjes v Hyperactief

  • valerie

    ja, ik begrijp het helemaal.. het is ook zo.. het is wel heel erg als je jezelf niet bent.. alleen maar omdat zij je zo graag willen veranderen..

    ik moet mij ook anders opstellen tegenover mijn schoonmoeder.. mijn familie heb ik al laten zien dat ik mijzelf ben en niet verander, maar wordt toch niet zo geaccepteerd zoals ik ben…

    en wat mijn schoonma betreft.. zij is dominant.. en ik ben dan nogal bang mijzelf te zijn.. en ik moet dat wel zijn en erboven gaan staan.. want op een gegeven moment gaat het toch MIJN leven beheersen.. ik ben wel op de goeie weg al hoor…

    dat geef ik toe.. maar ben er nog niet helemaal.. ik zie dat ze zich aan mij ergert.. omdat ik de dingen doe die ik leuk vind.. ben vorig weekend met mijn kinderen naar het midden van het land geweest zo'n twee uur rijden.. en kom bijna nooit bij haar dochter…

    omdat ik daar geen band mee wil en heb.. ze is anders.. maar mijn schoonmoeder wil dat haar dochter gelukkig wordt.. en daar moet ik dan maar vaker komen met mijn kinderen.. nou als ik dat niet wil dan wil ik dat niet…

    dus ergert ze zich er aan dat ik naar mijn zussen ga… die ver weg wonen.. er kan dan geen leuke reactie vanaf.. niet even en was het gezellig… nee hoor… ze baalt ervan.. en zegt gewoon ooh.. en heeft weer stomme opmerkingen..

    ik merk dan dat ze wil dat ik anders wordt.. maar dat gaat niet lukken.. dus ik had van de week wel even een moment dat ik dacht.. dit ligt niet aan mij maar aan haar.. dit zegt weer iets over haar… vroeger kon ik er om janken.. en vond ik het verschrikkelijk als ze zo deed.. en maakte ik het haar naar het zin.. maar dat doe ik niet meer

    en ik merk dat ze ervan baalt.. maar ik laat steeds meer zien dat ik mijn leven heb… al heb ik er veel moeite mee.. en mij niet begrepen voel.. maar dat is toch de enige manier voor mij om er ook achter te komen wie er om mij geeft en wie niet..

    mijn schoonmoeder niet hoor… die wil het geluk voor dochter.. en helemaal niet voor mij… is dan niet ZIELIG….laat haar nu maar even voelen en zielig zijn dan( zo ben ik dus helemaal niet, maar ik merk wel dat ik mij niet moet laten leiden door anderen..

    liefs

    valerie

  • valerie

    Wat ik bedoel met dat haar dochter anders is is geen vooroordeel hoor…ze is gewoon mijn type niet .. dat is wat ik bedoel.. maar haar moeder dringt haar tegen ons op.. en is altijd onaardig tegen mij.. logisch dan ook dat je je daar dan zowieso tegen gaat verzetten of niet??

    liefs

  • Hyperactief

    Dank je .. .ik zal ook op jou pagina gaan kijken.. weet je .. 1 van de keuzes die ik gemaakt heb in mijn leven.. is het bewust kiezen van een naam voor mijn kinderen. Aldus: valerie.

    Even iets rechtzetten valerie, de link die ik neerzette was naar het bericht in deze topic, waar je inmiddels al op gereageerd heb. Ik heb zelf wel site's, die kun je vinden onder info en bij de linken daar.

    Het klinkt heel triest maar ik heb mijn kinderen twee namen gegeven.. en waarom?

    Omdat marokanen niet echt geaccepteerd worden in nederland, ze worden al bevooroordeeld op hun naam.. ik heb ze dus een hollandse naam en een marokaanse naam gegeven.. hun voornaam is hollands.. hun tweede naam marokaans.

    Het allerliefst had ik ze een marokaanse voornaam gegeven.. maar dat kan niet.. dan zitten ze met hun toekomst.. en werk!!

    en toch doet het pijn… want diep in mijn hart had ik een andere keuze gemaakt.. dat zijn allemaal dingen.. waar ik ook mijzelf mee kwets.. alleen maar omdat het moet.. en niet anders kan voor hun toekomst. Aldus: valerie.

    Dat niet accepteren van Marokkanen komt voornamelijk door de media die alles onder een vergrootglas gooit en het ook voor anderen verpest. Ikzelf prik door de media heen, maar niet iedereen doet dat, helaas… Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Klopt was naar het stukje hier wat je inmiddels al gelezen en op geantwoordt heb valerie, dus de link klopte wel. Als je op mijn eigen sites wilt lezen, dan kun je onder info kijken. Groetjes v Hyperactief:)

    valerie schreef:

    >

    > volgens mij is het niet jou prikpagina Hyper.. ik kom op een

    > stukje van mijzelf uit.. kun je het opnieuw tikken voor mij..

    > ik wil het heel graag lezen..

    >

    > liefs

    > valerie

  • valerie

    *Je bent een gevoelsmens die hulpverleners/ sters snel neer zullen zetten als overgevoelig. Gewoon het hart op de juiste plek en laat andere mensen in hun waarde, hetzelfde verwacht je eigenlijk van anderen, maar daar wordt je keer op keer mee teleurgesteld.

    Zo is het precies Hyper… dat is wie ik ben…

    *Je heb het idee dat je continue op je tenen moet lopen, en dat je jezelf steeds moet bewijzen, maar ziet dat dit niet werkt waardoor je weer verder in de negatieve spiraal wegzakt.

    Op zich is dit heel verklaarbaar, want alle energie stop jij nu in een onhaalbaar doel, dat mergelt je uit.

    Ook dit zou ik moeten veranderen.. mijzelf bewijzen is wat ik continue doe.. maar jah.. daar wordt ik ook stapelgek van.

    *Je staat voor anderen klaar, en net als je denkt dat anderen jou waarderen omdat ze jou hulp nodig hebben, krijg je weer een trap na, althans zo voelt het.

    Kijken van vreemde mensen naar je voeld al alsof er over je gel.u.l.t is, of dat je als van een andere planeet zien.

    Tot zover een schets van wat ik denk wat jij ervaart, zeg het maar als ik het helemaal mis heb….

    Je hebt helemaal gelijk.. zo is het precies hoor.. dat voor anderen klaar staan is nu wel minder geworden( ik vind het wel erg dat ik het minder doe) maar ik denk dat dat komt omdat er ook niemand voor mij was toen ik hulp nodig had, daarin ben ik nu mijzelf geworden( maar wel zo gemaakt) als je begrijp wat ik bedoel..

    Zoals ze weleens zeggen.. je wordt gevormd door je omgeving…en zo is het precies.. want ik ben altijd positief geweest.. maar heb ik negatieve mensen om mij heen.. dan wordt ik automatisch ook negatief… mee eens of niet??

    liefs valerie

  • valerie

    Dat doe ik ook.. ik prik daar ook doorheen… en heb wel geleerd dat alle roddels niet waar hoeven te zijn… dus geloof ik ook niet alles .. zoals het neergezet wordt…

    liefs

  • Alkien

    Hier kan ik heel kort in zijn. Schoonmoeders zijn bijna nooit helemaal tevreden over de keuze van hun kind.

    Er mankeert altijd wel wat aan.

    Lekker laten, je hoeft niet met haar te leven maar met haar zoon. ;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Hoi valerie ik las net pas dit bericht van jou 01-04-2006 10:45 wat tien minuten voor mijn bericht geplaatst was, ik had dit wat al deel antwoordt geeft op mijn schets nog niet gelezen :

    Ik laat echt iedereen in zijn waarde.. iedereen moet doen wat die wil doen.. ik bemoei mij met niemand.. iedereen is zoals die is.. en zo zouden veel meer mensen moeten denken… Aldus: valerie

    Ik denk dat dit ook de reden is dat ik met iedere andere cultuur uitstekend door één deur kan, met een politieke avond zei een koerd tegen mij, dat ze mij moesten klonen, wat ik overigens weer teveel van het goede vind.:D

    Zoals ze weleens zeggen.. je wordt gevormd door je omgeving…en zo is het precies.. want ik ben altijd positief geweest.. maar heb ik negatieve mensen om mij heen.. dan wordt ik automatisch ook negatief… mee eens of niet?? Aldus: valerie

    Klopt, maar ik merk dat ik tegenwoordig eerder tegengas geef dan voorheen, daar je mensen alleen kunt helpen door niet in alles mee te gaan. Maar ik herken het zeker. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Precies valerie, maar dat soort berichtgeving kan net als roddels levensgevaarlijk zijn.:( Groetjes v Hyperactief