Rommelmakers !!!

  • Alkien

    Jullie kennen er waarschijnlijk allemaal wel eentje, de notoire troepmaker oftewel de verzamelaar.

    Zoveel rommel in huis omdat ze gewoonweg alles bewaren.

    Wat doe je als je zo iemand treft. En wat zou er psychisch gezien in het hoofd van zo iemand omgaan.

    Wat denken jullie ???

    Groet,

    Alkien.

  • Caroline

    Ik denk dat diegene denkt “hoe durf je dat ROMMEL te noemen”!!!! :D:D:D

  • Hyperactief

    :D:D:D

  • Hyperactief

    Wat doe je als je zo iemand treft. Aldus: Alkien.

    Hem of haar uitgraven Alkien.:D

    En wat zou er psychisch gezien in het hoofd van zo iemand omgaan. Aldus: Alkien.

    Dat mensen gek zijn die hun verzameling weg durven te gooien.:D Groetjes v Hyperactief:)

  • Alkien

    Dan zal ik maar maar beginnen met jou :D

    En nu graag serieus antwoord .;)

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ik zou het niet weten, waarom verzamelen mensen pennen, aanstekers, knuffels, koekblikken (Ik ben dol op de inhoud:D), en waarom verzamelen mensen afval, oftewel kunnen nergens afstand van doen. Verzamelwoede voor de kick :?:?:? Ik heb echt geen idee… Groetjes v Hyperactief

  • Just me Thea

    Hoi Alkien

    Zijn waarschijnlijk creatieve mensen die alles kunnen gebruiken en een plan hebben om er iets van te maken, maar daar nooit toe komen. En ze alles blijven verzamelen, vinden vaak ook dingen mooi, ook al slaan ze nergens op in de ogen van anderen. Heb een zoon die constant van alles mee naar huis sleept, eens in de zoveel tijd komen er 2 containers rommel uit zijn kamer. En is nooit langer op geruimd dan een dag. Hij is een sjacheraar, neemt alles mee en haalt het vervolgens uit elkaar, en maakt er vervolgens weer iets anders van, wat je later weer weg kan doen. En ze hebben ook een heel andere definitie van opruimen.

    En vaak overzien ze het ook niet meer waar ze moeten beginnen met opruimen.

    Dus is het altijd een gezamenlijke opruimdag.

    Just me Thea

  • azalaia

    Nou, ik denk dat er psychisch toch iets niet klopt in het hoofd van mensen die de meest vreemde dingen, troep….., niet weg kunnen gooien, dus geen afstand van kunnen doen. Ik denk dat het ook te maken heeft met veilig voelen, tussen al die rotzooi van jaren voelen ze zich toch ergens veilig, terwijl ze ook wel snappen dat vol vol is, maar ‘'iets’' weerhoudt hen ervan om op te gaan ruimen. De emotionele waarde is ook iets waar je aan kan denken als mensen niets kunnen wegdoen.

    Dat wegdoen is ook een stukje van zichzelf wegdoen. En wegdoen creëert een leegte, die ze niet of zo snel mogelijk weer moeten opvullen met rommel.

    Het zit natuurlijk tussen de oren. De rem om te stoppen met verzamelen als genoeg genoeg is, die is er niet meer, dat moet opnieuw geïnstalleerd worden in hun hoofd. En daar moet iemand anders bij helpen.

    Zoiets denk ik.

    Groeten van azalaia.

    Alkien schreef:

    >

    > Jullie kennen er waarschijnlijk allemaal wel eentje, de

    > notoire troepmaker oftewel de verzamelaar.

    >

    > Zoveel rommel in huis omdat ze gewoonweg alles bewaren.

    >

    > Wat doe je als je zo iemand treft. En wat zou er psychisch

    > gezien in het hoofd van zo iemand omgaan.

    >

    > Wat denken jullie ???

    >

    > Groet,

    > Alkien.

  • Michel

    Hallo,

    Onlangs ontmoette ik zo'n persoontje

    Huis werkelijk VOL met rotzooi.

    Zij:

    * praatte alsmaar over haar problemen

    * praate alsmaar over het verleden

    * was in haar leven zeer gekwetst en gekrengt

    * had een hart vol pijn

    * moest constant door praten

    Ikzelf geloof dat:

    * zij bang is het verleden los te laten omdat het niet verwerkt is

    * zij de onvoorwaardelijke vorm van liefde nooit gekend heeft

    * zij bang is voor de dingen in zichzelf en dus constant geluid moet maken

    * zij een veilige omgeving probeert te maken met dingen uit het verleden

    * zij het vertrouwen mist om verder te gaan (zonder die rotzooi)

    Ik kan stellen dat:

    * de chaos in haar huis de chaos in haar hoofd weerspiegelt

    * zij overigens een schat van een vrouw is, eerlijk en open.

    Groet,

    Michel

  • Alkien

    Klinkt heel geloofwaardig Just me Thea, ik weet alleen niet of het ook zo werkt.

    Ik heb dit fenomeen meegemaakt. Zucht, je wordt er niet vrolijk van, zeker niet als je zelf gedwongen wordt tot stofzuigen etc. :(

    Groet,

    Alkien.