De psychologie achter Rascisme !!!

  • Hyperactief

    Onderstaand bericht is te walgelijk voor woorden:(:(:(, maar ik maak me steeds meer zorgen over de onderbuikgevoelens die er over “allochtonen” openlijk gespuit worden. Als ouders zou men juist keihard stelling hier tegen moeten nemen, daar al dat gestigmatiseer en/ of op een andere manier negatief benoemen tot dit soort vreselijke excessen kan leiden. Kortom de psychologie achter dit soort drama's zijn de zogenaamd “onschuldige” uitlatingen over allochtonen die bij jongeren een eigen leven gaan leiden, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden… Groetjes v Hyperactief

    Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

    Uitgegeven: 11 mei 2006 15:46

    Laatst gewijzigd: 11 mei 2006 18:22

    ANTWERPEN - Een 18-jarige skinhead met een extreemrechtse achtergrond heeft donderdagmorgen in het centrum van Antwerpen een zwarte vrouw en een kind op straat doodgeschoten. Even daarvoor had hij gevuurd op een Turkse vrouw. Die ligt momenteel in het ziekenhuis. Zij is zwaargewond, maar haar toestand is stabiel.

    Agenten hebben dader neergeschoten in buik

    De politie gaat uit van een racistisch motief. Volgens hoofdcommissaris Jan Hopstaken van de Antwerpse politie was de zwarte vrouw een au pair, die op een blank meisje paste.

    Onderzoek

    Agenten hebben de jongeman neergeschoten in de buik. Hij ligt nu in het ziekenhuis, waar hij bewaakt wordt. De politie zal hem verhoren zodra hij daartoe in staat is. Een deel van het centrum is de hele middag afgesloten geweest voor onderzoek.

    Karabijn

    Een getuige vertelde aan het Belgische perbureau Belga dat het gaat om een in het zwart geklede jongeman, opzij kaalgeschoren, maar met lang haar in de nek. Een woordvoerster van het Antwerpse parket van Justitie stelde echter dat het gaat om een skinhead.

    Hij droeg een zwaar kaliber karabijn, waarmee hij in de Zwartzusterstraat zonder enige aanleiding begon te schieten. De vrouw werd eerst geraakt en daarna het kind. Per slachtoffer zou de man één keer hebben gevuurd. Daarna wandelde de schutter rustig verder. De inmiddels toegesnelde politie heeft daarna op hem geschoten. Het wapen zou pas donderdagochtend zijn aangeschaft.

    Verhofstadt

    De Belgische premier Guy Verhofstadt veroordeelde donderdagavond de moorden als afschuwelijk en laf. Volgens Verhofstadt gaat het om een vorm van extreem racisme. “Het moet nu voor iedereen duidelijk zijn waartoe extreem rechts kan leiden.”

    De liberale regeringsleider riep alle gemeenschappen in België op om op een bedachtzame wijze op deze laffe moorden te reageren: “Wij moeten vermijden dat onze samenleving in een spiraal van geweld terechtkomt.” Enkele jaren geleden leidde de moord op een Marokkaanse jongeman door zijn Vlaamse buurman nog tot rellen in Antwerpen.

    Afgelopen weekend was er in Brugge in West-Vlaanderen ook al een racistisch incident. Een groep van vijf skinheads tuigde een zwarte jongeman zo zwaar af, dat hij in coma raakte. Zijn blanke vriend raakte ook gewond. In verband daarmee is café De Kastelein, van waaruit de daders opereerden, gesloten. Vrijdag (morgen) is er in Brugge vanaf 18.15 uur een stille mars uit protest tegen het incident. BRON: www.nu.nl

  • Alkien

    Inmiddels is bekend geworden dat de jongen het plan al gemaakt had. Bij huiszoeking vond men een plan om vandaag zoveel mogelijk buitenlanders te vermoorden.

    Dit hoorde we zojuist op het nieuws.

    Hoe kan het toch dat de jeugd van tegenwoordig zoveel haat in zich heeft.

    Zit hem dit nu in het werk waarvan ze misschien denken dat dit van hen wordt afgepakt ???

    Ik leer mijn kinderen met alle allochtonen om te gaan. En geen uitzonderingen te maken. We zijn allemaal mens.

    Ik woon ook in een wijk waar veel gekleurde mensen wonen. Uitspraken die bij mij niet door de beugel kunnen worden direkt aangepakt.

    Hoe zou dit gegaan/ gegroeid zijn bij de jeugd van die leeftijd zoals deze jongen heeft. 18 jaar.

    Waar komt het vandaan.

    Wie o wie heeft daar een uitleg voor.

    Groetjes,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Een 4 jarig blank meisje op een fietsje en een zwarte vrouw die op haar paste werden zonder pardon afgeknald, daaraan vooraf was een vrouw van Turkse komaf neergeschoten, die zwaargewond is. In het huis van de dader is veel rechtsextremistisch propagandamateriaal gevonden, er zijn geen woorden voor deze laffe daden. En ja Alkien, ook ik heb altijd mijn kinderen respect voor anderen leren hebben, maar af en toe zakt de moed mij in de schoenen dat ouders openlijk vuil lopen te spuiten op mensen van een andere komaf, die ongetwijfeld met dezelfde problemen kampen aangaande werkloosheid/ armoede/ onbetaalbare huisvesting etc. etc. Alleen dan nog meer met deze kant van de samenleving van kansloosheid te maken hebben als anderen. En ja, als ouders al zo praten en dat niet afremmen, dan zie je wat ervan komt, diep en diep triest.:(:(:( Groetjes v Hyperactief

  • Alkien

    Dat bedoel ik. Dit soort dingen zijn vreselijk. En ik vrees dat we dit in de nabije toekomst nog wel meer zullen meemaken.

    Daar het inderdaad in veel gevallen niet afgeremd wordt, misschien zelfs eerder aangemoedigd :(

    Groetjes,

    Alkien.

  • De Bie

    Heeft het er misschien iets mee te doen, dat er over geschreven wordt? Misschien kan er een verbod komen op lange zwarte leren jassen.

  • Alkien

    Je komt nu net over alsof je dit alles de normaalste zaak van de wereld vindt. :(

    Groet,

    Alkien.

  • De Bie

    Niet normaal, maar wel volgens verwachtingspatroon helaas. Je ziet het aan komen. Ik vind het heel erg dat het gebeurd. We hebben een medienapparaat dat ons gedrag dicteert en we zijn zo dom te denken dat dit een uitingsvorm is van de vrije mening. Zelfs ons verloren geloof biedt nu geen weg terug meer omdat het de afstand tussen de zwevende verschillen weer zal vergroten.

  • Alkien

    Oké ik snap het. Ik kreeg er heel even vreemde gevoelens bij.

    Maar je hebt gelijk.

    Groet,

    Alkien.

  • Hyperactief

    Ook “de psychiatrie” heeft een zeer slecht verleden op dit gebied De Bie, en is het nooit weggeweest, wie de TBS commissie gevolgt heeft, kon zien dat dit bij bepaalde psychiaters voorbij kwam, waarbij er een verschil tussen de genen waarvoor andere medicatie nodig zou zijn aangehaald wordt, te maf voor woorden… Groetjes v Hyperactief

  • Annelies E

    Racisme wordt gemaakt

    Je wordt er echt niet mee geboren !