Kwestie van vertrouwen

• Fred

Linda schreef:

> En ja joh, Fred kweekt vertrouwen, ik denk die freddie, hij

> snapt me, maar nee, gezien de laatste vraag………het zal

> wel aan mijn communicatie liggen, maar als ik die vraag lees,

> dan denk ik: heb ik toch nergens gezegd..huuuh

> Als ik zeg aandeel dan bedoel ik: dan ga je toch niet, of

> kijk naar creatieve oplossingen.

We proberen het wel leuk houden door over zelfkweek van groente te schrijven, maar in werkelijkheid is er weinig alternatief, Linda.

Ik kan niet leven op een paar zelfkweek tomaten en en wat zelf geplukte bramen.

Laatst stond nog in de

> krant dat het consumentenvertrouwen over het algemeen toeneemt.

Hier geloof ik niks van. De overheid probeert de bevolking dingen wijs te maken die niet overeenkomen met de realiteit.

• Fred

Linda schreef:

en ja ik kweek ook eigen groentjes in mijn tuin.

Keileuk, en als iets rot is, eigen pakkie an…………

Behoed je voor geestelijke armoede…zo gepiept in dit land…

Maar we blijven gewoon positief. Althans proberen tevreden te zijn met het beetje dat we hebben. :):) Heb je ook nog advies tegen ochtendhumeur? :):)

• Linda

Ochtendhumeur?

Langzaam aan de dag beginnen.. gordijnen open voor licht, 2 koppen koffie wellicht.

Mensen met een ochtendhumeur zijn eigenlijk mensen die, biologisch gezien, te vroeg uit bed komen. Normaal gesproken stijgt twee tot drie uur voor het ontwaken het cortisolniveau in het bloed. Dat hogere cortisolniveau zorgt voor energie om de dag te beginnen. Avondmensen, naar schatting een kwart van alle Nederlanders, staan vaak op als het cortisolniveau in hun bloed nog laag is. Zij zijn er helemaal niet aan toe om wakker te worden en moeten gelijk van alles doen waar ze helemaal geen fut voor hebben. Ik kan me voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt.

Het helpt niet mee dat er ’s ochtends steeds meer van mensen wordt verwacht. De drukte thuis en in het verkeer wordt steeds groter. Dan loopt niet altijd alles vlekkeloos, zeker niet als je haast hebt. Daar kunnen mensen ook lichtgeraakt en geprikkeld van worden.

Oja, en niet 's morgens gelijk naar de supermarkt rennen..:D

• Linda

Waar een wil is is een weg, ik hoef echt niet iedere week in de supermarkt te komen als ik dat niet wil. Bij de boer zijn spullen veel goedkoper en verser, en geen ellelange rijen aan de kassa, welke ook al voor irritatie kunnen zorgen..

En ik geloof zeker niet alles wat in de krant staat, maar waarom zou dat krantenartikel geen stukje realiteit kunnen weergeven?

Als ik kijk wat allemaal geshopt wordt, dan hebben we het hier toch niet alleen over basisbehoeftes.

Het probleem ligt eerder dat de mens minder snel tevreden is, geestelijke armoede noem ik dat. Want het merendeel van de mensen in Nederland heeft geen lichamelijke armoede.

En werk is er ook als men zou kunnen en willen. Simpel voorbeeld, hier in de buurt is een bedrijf die 400 werknemers zoeken, geen hond die daarop reageerd. Terwijl er ondertussen een boel mensen met een uitkering thuis zitten. Het verschil tussen een uitkering en een baan kan niet zo groot zijn, wat mensen ook niet echt motiveert. Ondertussen zijn het vaak dezelfde mensen die klagen dat er geen werk is en hoe slecht het allemaal is. Dan gaan we maar mensen uit het buitenland aantrekken om die werkzaamheden te doen, of we gaan het uit besteden naar het buitenland, omdat het daar goedkoper is en de mensen bereid zijn om veel langer te werken.

Nederlanders denken er dan vaak niet bij na, dat we onze eigen economie zo aan het vergooien zijn, op de lange termijn.

Vaak alleen maar projecteren op de buitenwereld, en projecteren op jezelf wordt vaak maar moeilijk gevonden..Why?

• Fred

Linda schreef:

>

> Waar een wil is is een weg, ik hoef echt niet iedere week in

> de supermarkt te komen als ik dat niet wil. Bij de boer zijn

> spullen veel goedkoper en verser, en geen ellelange rijen aan

> de kassa, welke ook al voor irritatie kunnen zorgen..

Ik woon midden in de grote stad. Ik heb nog nooit van mijn leven een boer gezien.:):)

> En werk is er ook als men zou kunnen en willen. Simpel

> voorbeeld, hier in de buurt is een bedrijf die 400 werknemers

> zoeken, geen hond die daarop reageerd. Terwijl er ondertussen

> een boel mensen met een uitkering thuis zitten. Het verschil

> tussen een uitkering en een baan kan niet zo groot zijn, wat

> mensen ook niet echt motiveert.

Dit soort teksten heb ik het niet zo op. Heel kort door de bocht.

Praten, over hoe een ander het moet doen, dat is simpel.

• Linda

Daar ben ik me bewust van Fred, dat praten hoe iets te doen simpel is.

Net zoals praten hoe iets niet te doen ook simpel is.

Ligt eraan hoeveel beren je op de weg ziet.

Het is jouw keuze om in de stad te wonen, consequentie is dat je dan inderdaad geen boer ziet, normaal gesproken.

We hebben best veel macht, maar geven die ook snel uit handen door allerlei begrijpelijke redenen…………..maar het jezelf alleen maar in een slachtofferrol te plaatsen, daar zijn wij, mensen, toch ook niet mee gebaad..

• Fred

Linda schreef:

>

> Daar ben ik me bewust van Fred, dat praten hoe iets te doen

> simpel is.

> Net zoals praten hoe iets niet te doen ook simpel is.

Jij had jurist moeten worden. :):)

> Ligt eraan hoeveel beren je op de weg ziet.

> Het is jouw keuze om in de stad te wonen, consequentie is dat

> je dan inderdaad geen boer ziet, normaal gesproken.

> We hebben best veel macht, maar geven die ook snel uit handen

> door allerlei begrijpelijke redenen…………..

De keuze vrijheid van veel mensen is aanzienlijk beperkt.

maar het

> jezelf alleen maar in een slachtofferrol te plaatsen, daar

> zijn wij, mensen, toch ook niet mee gebaad..

Mee eens.

• Ellen XL

Sja Linda, ik denk dat er toch wat misverstandjes bij je zijn, al ben je best een leuke meid! Ik heb het niet gehad over 4de rangs burgers maar over de 4de wereld.

Dat is iets heel anders…

Trouwens, je hebt het steeds over verlepte groente bij de supermarkt - daarom ga ik nou naar Albert Heyn daar is de groente niet verlept. Wel wat duurder maar dan heb je iets goeds. Het is maar net waarvoor je kiest.

Ik koop tegenwoordig trouwens het liefst biologisch dynamisch op de markt, heb ik voor de hele week groente en fruit voor een tientje.

En verder… je bent echt heel aardig maar sommige dingen zie je niet, een blinde vlek misschien?

4de rangs… poeh!

• Ellen XL

Ligt eraan hoeveel beren je op de weg ziet.

Aldus Linda

Je kan er ook al dan niet bewust voor kiezen de beren niet te zien :D

Denk aan de blinde vlek!

• Fred

Ellen XL schreef:

>

> Sja Linda, ik denk dat er toch wat misverstandjes bij je

> zijn, al ben je best een leuke meid! Ik heb het niet gehad

> over 4de rangs burgers maar over de 4de wereld.

> Dat is iets heel anders…

Ik dacht al, waar blijf je. Ik kon wel wat hulp gebruiken. :):)

> Trouwens, je hebt het steeds over verlepte groente bij de

> supermarkt - daarom ga ik nou naar Albert Heyn daar is de

> groente niet verlept. Wel wat duurder maar dan heb je iets

> goeds. Het is maar net waarvoor je kiest.

En nou ga je reclame maken voor AH.

Nee toch. :):)

> Ik koop tegenwoordig trouwens het liefst biologisch dynamisch

> op de markt, heb ik voor de hele week groente en fruit voor

> een tientje.

En gezond. :):)

> En verder… je bent echt heel aardig maar sommige dingen zie

> je niet, een blinde vlek misschien?

> 4de rangs… poeh!

Ik heb over deze zaken ook een beduidend andere mening dan Linda.