Kwestie van vertrouwen

• Linda

Doet dat, kan ook nog een leuke hobby zijn… ;-)

• Fred

Haha. Tja, het lijkt me echt wel leuk. Daar niet van. Maar het moet natuurlijk wel een hobby blijven. Als straks meer mensen dit zouden “moeten” doen, dan wil ik niet aan mijn balkonnetje als 4e wereldburger herkend worden , zoals een allochtoon aan zijn schotel. Ik zie het al helemaal voor me, hele woonwijken vol met zelfkweekgroente op het balkon. Het is dat ik slechte ervaringen met drugs heb, want ik vraag me wel eens af of het misschien verstandiger is om gewoon wiet te kweken net als iedereen, en de boodschappen bij AH te halen. :):)

• Fred

Dit moet onderaan, bij Linda,s reactie op zelfkweek.

• Linda

Als jij niet herkend wilt worden als 4de rangs burger (ieeeh rangen) prima, das jouw eigen aandeel erin.;-) Maar volgens mij begrijp je me wel, ik wil er enkel mee zeggen dat je een stuk makkelijker kunt leven als je alternatieven en je eigen aandeel ook voor ogen kunt houden, niet meer en niet minder.

• Linda

Enne, succes met kweken.. Wat gaat het worden? ;-)

• Fred

Ik heb geen bezwaar tegen alternatieven. Ik zie alleen mijn eigen aandeel (waar je het steeds over hebt) nog niet.

Wat heb ik in vredesnaam dan te doen met de prijsopdrijving van dergelijke bedrijven, en de ongepaste tactieken die ze gebruiken?

• Ellen XL

Misschien gaat Fred wel vertrouwen kweken Linda!

Natuurlijk mag jij een eigen mening hebben!

(ik handel alle berichtjes even inene af…)

Het is alleen, zelf reageer je ook best fel hoor!

Groetjes van Ellen ;)

• Fred

Vertrouwen kweken. Whahaaaa. Hoe kom je erop. Wel een goeie. :):)

Tja, laten wij mensenkindjes zaaien op den geestelijke akker, i.p.v. op het balkon, en verzamel u schatten in den hemelen i.p.v. op aarde, zou de internetdominee zeggen. :):) Al een tijd niks meer van Ron gehoord overigens. Zou die op vacantie zijn?

• Linda

ow this eigenlijk helemaal niet fel bedoeld, in die zin van boos ofzo, Ellen..Direct is wat anders misschien.

En ja joh, Fred kweekt vertrouwen, ik denk die freddie, hij snapt me, maar nee, gezien de laatste vraag………het zal wel aan mijn communicatie liggen, maar als ik die vraag lees, dan denk ik: heb ik toch nergens gezegd..huuuh

Als ik zeg aandeel dan bedoel ik: dan ga je toch niet, of kijk naar creatieve oplossingen.

In de supermarkt ligt maar al te vaak verlepte groenten, daar stel ik me op in.

En ja ik heb der ook wel eens wat gekocht dat ik dacht nee, dat kan niet volgens de norm hier. Dan kan ik 2 dingen doen, of me druk maken erom, me erover kwaad maken, die domme supermarktmedewerkers de schuld geven; of ik relativeer voor mezelf de boel: dan denk ik Linda!, coolie aan; het kan ook heel anders zijn in een supermarkt, veel en veel benarder. En weten jullie, dan voel ik me rijk, ondanks een een beschimmeld pakje kaas in me hand. en zolang ik of jullie, gewoon internet als luxe kunnen betalen, zullen we ook best wel voldoende eten te hebben.

Maar ok, het kan best vervelend zijn voor iemand, die prijzen en die vergissingen in de supermarkt, maar allee, de wereld vergaat niet..En zo kwamen die berichten op me over; en de meesten mensen zijn geen 4de rangs burgers, het enigste wat ik mee wilde geven is, hallo mensen, weet ook dat we best rijk zijn, met minimaal aan salaris. Laatst stond nog in de krant dat het consumentenvertrouwen over het algemeen toeneemt.

En ben eerlijk; er zijn genoeg mensen die maar klagen over een dubbeltje die meer en meer dan voldoende te besteden hebben. De boodschappen bij de AH doen, want das zon fijne winkel; tja mij te duur, zo kan ik mijn internet weer betalen door naar goedkopere winkels te gaan, en ja ik kweek ook eigen groentjes in mijn tuin.

Keileuk, en als iets rot is, eigen pakkie an…………

Behoed je voor geestelijke armoede…zo gepiept in dit land…

Doei doei ;-)

• Linda

P.s. ik wil burgers trouwens niet in rangen verdelen, dat druist echt tegen mijn gevoel in..

Geld is een middel geen doel; niet meer en niet minder voor mij..